بیماری پریودنتال لثه

بیماری پریودنتال لثه چیست

(کلینیک دندانپزشکی ترنج)

بیماری پریودنتال لثه توسط باکتری در پلاک دندان ایجاد می ‌شود. همانطور که می دانید پلاک مواد چسبنده ‌ای می باشد که پس از مسواک زدن و غذا خوردن روی دندان ‌های شما ایجاد می ‌شود. در این موقعیت دندان‌ برای خلاص شدن از باکتری، سلول‌ های سیستم ایمنی خود را آزاد می ‌کند که باعث سوزاندن و آسیب رساندن به لثه‌ ها، رباط پریودنتال یا استخوان آلوئولار می‌ شود. همین امر منجر به تورم، خونریزی لثه و ژنژیویت خواهد شد. شدت التهاب این بیماری همچنین می‌ تواند باعث از بین ‌رفتن دندان ‌ها شود که این نشانه ‌ای از پریودنتیت شدید (مرحله پیشرفته‌ بیماری لثه) است

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.0.7″ header_3_text_color=”#102f5e”]

بیماری پریودنتال لثه چه علائمی دارد :

باید گفت که بیماری پریودنتال لثه از جمله بیماری‌ هایی است که ممکن است بدون بروز هیچ ‌گونه علائمی پیشرفت کند. اما در این مطلب به تعدادی از علائمی که نشان دهنده‌ بروز ناهنجاری پریودنتال است اشاره می ‌کنیم :

1_ لقی دندان ها

2_ بد بو بودن طعم دهان

3_ خونریزی لثه‌ ها حین مسواک زدن

4_ متورم و قرمز بودن لثه ‌ها در حالت عادی

4_ عدم رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان

*ژنژیویت بیماری لثه چیست

[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version=”4.0.7″ hover_enabled=”0″]
[/et_pb_code][et_pb_text _builder_version=”4.0.7″ header_3_text_color=”#102f5e”]

دلایل ایجاد بیماری پریودنتال لثه عبارت اند از :

•  ژن
  • مصرف داروهای مختلف
  • داشتن استرس بیش از حد
  • هورمون های نامنظم
  • ساییدن دندان ها یا فشردن فک ها
  • مصرف دخانیات : تنباکو و …

*روش صحیح کشیدن مسواک

چگونه می توانیم از به وجود آمدن بیماری پریودنتال لثه جلوگیری کنیم :

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

1. واقعا از کار متخصص لثه کلینیک راضی ام

خیلی خوب مشکلم رو توضیح دادن و برام جراحی لثه انجام دادن.

مرسی از خدمات خوبی که ارایه میکنین