Search
Close this search box.

آیا در طول درمان ارتودنسی دندان ها لق می شوند؟

درواقع لق شدن دندان ها یکی از نگرانی های اصلی بیمارانی است که در حال سپری کردن دوره های درمان ارتودنسی دندان هستند گفتنی است که جای نگرانی نیست و تنها در چند روز اول درمان که براکت های ارتودنسی نصب می شوند دندان ها ممکن است کمی تحت فشار باشند و تکان بخورند

چرا در طول درمان ارتودنسی حس لق شدن دندان وجود دارد؟

بهتر است بدانید که حرکت دندان از موقعیت کج و ناتراز خود به سمت یک موقعیت جدید و صاف با اعمال فشار توسط انواع درمان های ارتودنسی در کلینیک دندانپزشکی ترنج صورت می گیرد درواقع برای اینکه دندان های کج شما صاف شود لازم است به آن نیروهایی از طرف دستگاه های ارتودنسی وارد شود. همین موضوع باعث می شود که شما حس کنید دندان شما شل یا لق شده است در حالی که این یک امر طبیعی در طی درمان ارتودنسی می باشد و جای هیچ نگرانی ندارد.

فشاری که از طرف دستگاه های ارتودنسی به وجود می آید بیشتر در کدام قسمت دندان ها است؟

1_ تاج دندان

2_ ریشه دندان

3_ لیگامان پریودنتال

4_ استخوان نگهدارنده اطراف دندان

 آیا درد ارتودنسی دندان باعث لق شدن دندان می گردد :

متخصص ارتودنسی در ابتدای درمان به شما خواهد گفت که تا چند روز اولیه درمان درد ارتودنسی شما فروکش خواهد کرد. درد هایی که در چند روز اول درمان شما احساس می کنید کاملا طبیعی و ناشی از نیروهای وارده از دستگاه های ارتودنسی می باشد. تداوم احساس درد از سوی شما احتمال زیاد بودن نیروهای ارتودنسی را به ذهن می رساند. التهاب لثه و احساس لق شدن دندان اگر بیش از اندازه باشد. یا اگر بیشتر از چند هفته به طول بیانجامد می تواند ناشی از وارد آمدن نیروی بیش از اندازه به دندان های شما باشد و توصیه می گردد توسط متخصص ارتودنسی معاینه شوید. متخصص ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی ترنج با داشتن سال ها تجربه و درمان موفق بسیاری از بیماران، به خوبی شرایط دهان و دندان شما را بررسی و متناسب با سیستم دهانی شما نیروهای ارتودنسی را تنظیم می نماید.

آیا لق شدن دندان پس از اتمام ارتودنسی دندان نیز وجود دارد؟

پس از اتمام درمان ارتودنسی، دندان در موقعیت امن تری در استخوان قرار خواهد گرفت. در انتهای کار ارتودنسی و برداشتن براکت های ارتودنسی شما برای ماندگاری درمان تنها به یک نگهدارنده نیاز دارید که ارتودنتیست تان به شما توصیه می کند. مدت زمانی طول می کشد تا مجدد دندان در داخل استخوان سفت شده و لقی آن به مرور کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک دندانپزشکی ترنج

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.