دلایل حساسیت دندان (کلینیک دندانپزشکی ترنج در تهرانپارس)

چه دلایلی باعث حساسیت دندان ها می شود

(کلینیک دندانپزشکی ترنج)

حساسیت دندان ها در پی حرکت مایعات درون سوراخ‌ های ریزی که در عاج دندان وجود دارد به وجود می ‌‌آید و باعث التهاب عصب می ‌شود، عاج دندان به لایه‌ ای گفته می ‌‌شود که زیر سطح مینای دندان قرار دارد و حاوی پالپ درونی است. هنگامی که مینای دندان از بین می ‌رود یا لثه به عقب می ‌رود باعث می‌ شود که سطوح سوراخ‌ های ریز عاج ملتهب شوند و هنگام خوردن مواد غذایی یا نوشیدنی ‌های سرد و داغ، دست زدن به دندان یا قرار گرفتن آنها در معرض هوای سرد دچار درد دندان شوید. این نقاط می‌‌توانند باعث بروز درد شوند و حتی بر عادات غذا خوردن، نوشیدن و حتی تنفس شما تاثیر بگذارند و آن ها را تغییر دهند

علل ایجاد حساسیت دندانی :

•  محکم مسواک زدن :

مسواک زدن به صورت افقی و استفاده از مسواک های سخت، از عوامل حساسیت های دندان ها خصوصا در ناحیه اتصال لثه به دندان ها می باشد

*روش صحیح مسواک کشیدن

• تحلیل لثه :

لثه ها به صورت طبیعی از بین می روند و یا جمع می شوند و منجر به آشکار شدن ریشه ها می شوند و از آن جایی که سطح ریشه ها مینا ندارد موجب ایجاد حساسیت در دندان خواهد شد

• دندان قروچه :

عادتی است که فشار دادن و سایش دندان ها روی هم را ناشی می شود و این موجب ساییده شدن مینای دندان و ایجاد حساسیت در دندان می شود

*دندان قروچه و علائم آن

• ترک دندان یا پرکردگی دندان :

دندان ترک خورده منجر به شکستگی در دندان خواهد شد و این شکستگی تا سطح ریشه ممکن است امتداد پیدا کند و باعث حساسیت دندان شود

*ترمیم و پرکردن دندان در کلینیک دندانپزشکی ترنج

• سفید کردن دندان ها (بلیچینگ) :

بعضی از بیماران در حین یا پس از سفید کردن دچار حساسیت هایی می شوند که این حساسیت به راحتی با استفاده از فلوراید یا محلول های ضد حساسیت قابل برطرف شدن می باشد

*بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی ترنج