ژنژیویت بیماری لثه (کلینیک دندانپزشکی ترنج در تهرانپارس)

ژنژیویت بیماری لثه چیست

(کلینیک دندانپزشکی ترنج)

ژنژیویت بیماری لثه در ابتدا با باکتری هایی که به سطح دندان ها چسبیده اند آغاز می شود، و به مرور زمان ميزان باكترى ها بیشتر و بیشتر خواهند شد و پلاک دندان را پدید می آورند بر اثر پدید آمدن این پلاک ها، لثه ها ملتهب خواهند شد و در نتیجه ژنژیویت که یک بیماری زودرس و خفیف است پدید خواهد آمد. اصلى ترين علائم ژنژیويت خونريزى از لثه و قرمز شدن لثه ها است رعایت بهداشت روزانه شامل مسواک زدن حداقل دو بار در روز و نخ دندان می تواند از ابتلا به بیماری ژنژیویت (بیماری خفیف لثه) جلوگیرى كند اگر روند بهداشت روزانه را رعایت نکنید ممکن است ابتدا به بیماری ژنژیویت و سپس به بیماری پریودنتال (بیماری پیشرفته لثه شامل تحليل استخوان) مبتلا شوید

چه افرادی بیشتر در معرض خطر بالای ابتلا به مشکل ژنژیویت لثه قرار دارند :

هر کسی می تواند بیماری ژنژیویت را داشته باشد با این حال، افرادی که عادت های بهداشتی بدی دارند، بیشتر حساس به این وضعیت هستند. این وضعیتی است که تقریبا غیرممکن است که از آن اجتناب شود علاوه بر این افراد مبتلا به دیابت، لوسمی، ایدز و زنان باردار نیز حساس به ژنژیویت هستند

ژنژیویت چگونه تشخیص داده می شود :

در طول معاینه دندان، دندانپزشک لثه های شما را با یک خط کش کوچک معاینه می کند. این معاینه روشی برای بررسی التهاب است. هرگونه فضای غیرطبیعی در اطراف دندان های شما نیز ارزیابی می شود. عمق نرمال ۱ تا ۳ میلی متر است. دندانپزشک همچنین می تواند از تصاویر اشعه X برای بررسی دندان های کشیده شده استفاده کند با دندانپزشک خود در مورد عوامل خطر برای بیماری لثه و علائم خود صحبت کنید. این کار می تواند به تشخیص ژنژیویت کمک کند. اگر ژنژیویت وجود داشته باشد، ممکن است به متخصص بیماری های لثه ارجاع داده شوید. متخصص بیماری های لثه یا پریودنتیست، دندانپزشکی است که متخصص در درمان بيماری های لثه می باشد

علائم ژنژیویت بیماری لثه عبارت اند از :

• ورم لثه
  • قرمزی و نرمی لثه
  • خونریزی لثه زخم های دهانی
  • بوی بد دهان و نفس
  • حساس بودن لثه ها در هنگام لمس

چگونه می توانیم از بروز ژنژیویت بیماری لثه جلوگیری کنیم :

1_ بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

2_ روزانه باید از نخ دندان استفاده کنید