Search
Close this search box.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان بدون ایمپلنت از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به شمار می‌رود که در حال حاضر توانسته است به سطح بالایی از محبوبیت دست یابد.

شما با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید دندان‌های از دست رفته را مجدداً بازگردانی نموده و یک جایگزین مناسب برای این دندان‌ها بیابید. شما برای بهره‌مندی از خدمات کاشت دندان بدون ایمپلنت لازم است نسبت به یک مجموعه اطلاعات و نکات به دانش و آگاهی قابل‌توجه ای دست یابید.

این مجموعه اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا شرایط بهتری را برای خود رقم زده و با خیالی آسوده عمل کاشت دندان‌های از دست رفته خود را انجام دهید.

همان‌گونه که می‌دانید جای خالی دندان‌هایی افتاده نیاز به پر شدن دارند و در صورت عدم رسیدگی به چنین مواردی لثه‌ها به‌مرور زمان با مشکلات متعددی همچون عفونت مواجه می‌گردند.

این دسته از عفونت‌ها ناشی از تجمع مواد غذایی میان این دندان‌های افتاده است اما این مورد تنها عیب دندان‌های افتاده نیست چرا که این جای خالی این دندان‌ها می‌تواند بر روی ظاهر فرد نیز اثرات بدی داشته باشد.

امروزه تکنولوژی جدید کاشت دندان این امکان را به انسان‌ها می‌دهد تا به‌راحتی جای این دندان‌ها پر نموده و به‌راحتی پس از فرآیند کاشت دندان نیز به انجام فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت چیست؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه پزشکی راهکارهای بسیاری برای ترمیم و زیبایی دندان‌ها روی کار آمده‌اند که هر کدام قابلیت‌های بی نظیر خود را دارند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت نیز یکی از همین راهکارها به شمار می‌رود که به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تکنیک‌های دقیق رادیوگرافی جای خالی دندان‌های افتاده خود را پر کنید.

این تکنولوژی از فناوری‌های رایانه‌ای استفاده نموده و تصویر برداری‌های دقیقی را به‌صورت سه بعدی از دندان‌های شما انجام می‌دهد.

این تصویربرداری‌ها قادرند تا به پزشکان در امر ارزیابی ساختار استخوان‌های فک کمک‌های شایانی نموده و بهترین محل را به آن‌ها جهت کاشت دندان نشان دهند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت بهترین گزینه برای افرادی به شمار می‌رود که تقریباً تمام دندان‌های آن‌ها افتاده و یا از نظر ریشه‌ای آن‌ها را از دست داده‌اند.

تکنولوژی جدید کاشت دندان با قابلیت‌های بی نظیر خود می‌تواند با سرعت بالایی دندان‌های شما را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و شرایط بهتری را پیش روی پزشک معالج شما قرار دهد.

لازم است بدانید این نوع از کاشت دندان مزیت‌های قابل‌توجه ای برای افرادی به همراه دارد که با اختلالات انعقاد خون مواجه هستند زیرا در این روش میزان خونریزی پایین بوده و گاهی بیمار هیچ‌گونه خونریزی را تجربه نمی‌کند.

نحوه انجام کاشت دندان بدون ایمپلنت

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی نحوه انجام کاشت دندان بدون ایمپلنت پرداخته و اطلاعات مفیدی را نیز در این زمینه به شما انتقال دهیم.

نحوه انجام این روش با ایمپلنت تفاوت‌های خاصی دارد و برای انجام آن ابتدا شرایط استخوان فک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در واقع می‌توان گفت بهره‌گیری از این تکنولوژی برای کاشت دندان به وضعیت استخوان‌های فک شما بستگی داشته و قبل از انجام لازم است از پزشکان معالج مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

نصب پروتزهای دندانی از مهم‌ترین قسمت‌های کاشت دندان بدون ایمپلنت به شمار می‌رود و باید بگوییم فرآیند کاشت و نصب این پروتزها نیاز به چند ماه زمان دارد و این امر به دلیل طولانی بودن دوره بهبود استخوان‌های فک است.

متخصصین این حوزه تیتانیوم‌های موجود در ریشه‌های جدید با استفاده از روش‌های خاصی به استخوان‌های فک پیوند می‌زنند.

این فرآیند مزیت‌های قابل‌توجه ای برای شما به همراه دارد که از مهم‌ترین آن ها می‌توان به عدم لغزش ریشه‌ها، عدم ایجاد سر و صدا و عدم وارد شدن آسیب به استخوان‌های فک اشاره نمود که هر کدام اهمیت خاص خود را داشته و نباید به‌سادگی از کنار آن‌ها عبور نمود.

مزیت‌های بارز کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان بدون ایمپلنت مزیت‌های قابل‌توجه ای برای شما به همراه دارد که در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به تشریح این مزیت‌ها بپردازیم.

مراحلی که برای این نوع کاشت طی می‌نمایید بسیار ساده و در مدت زمان کوتاهی به پایان می‌رسند.

این تکنولوژی قادر است تا به ارزیابی دقیق دندان‌ها و استخوان فک شما پرداخته و با قابلیت‌هایی که دارد در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به تمام نتایجی که در نظر دارید برساند.

بدون خونریزی انجام شده و برای افرادی که مشکل عدم انعقاد خون را دارند بهترین گزینه به شمار می‌رود.

توصیه داریم به‌سادگی از کنار مجموعه مزیت‌های بی نظیر کاشت دندان بدون ایمپلنت عبور ننمایید.

قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت

در راستای قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت نمی‌توان نظر قطعی داد زیرا بر اساس عوامل مختلفی متغیر بوده و شما را متحمل هزینه‌های متفاوتی می‌نمایند.

از مهم‌ترین عامل‌های اثرگذار بر روی قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت می‌توان به نوع مواد مورداستفاده، برند تولیدی این مواد و میزان دستمزد دندانپزشک اشاره نمود که هر کدام اهمیت خاصی داشته و در تخمین قیمت کاشت دندان دخیل هستند.

مراحل مهم کاشت دندان بدون ایمپلنت

در بخش‌های قبل نیز بیان نمودیم که کاشت دندان بدون ایمپلنت طی مراحل خاصی صورت می‌پذیرد. این مراحل به شرح زیر بوده و پشت سر گذاشتن آن‌ها کاملاً الزامی است.

1- عکس‌برداری نمودن کامل از قسمت فک و دندان‌ها که باید با دقت بالایی توسط جدیدترین تکنولوژی‌های رادیوگرافی انجام شود تا به این طریق بتوان به تشخیص موقعیت دقیق دندان‌ها و ریشه‌های سایر دندان‌ها پرداخت.

2- پس از آن که عمل رادیوگرافی به پایان رسید پزشک معالج برای انجام تصمیم‌گیری‌های نهایی مجموعه سؤالاتی را از شما می‌پرسد تا به این طریق بتواند به سوابق شما در راستای ترمیم و یا کاشته‌ای دندانی دست یابد.

البته لازم به ذکر است این سؤالات تنها به ترمیم دندان‌ها ختم نمی‌گرد چرا که باید تمام بیماری‌ها و داروهایی را نیز که قبلاً مصرف نموده‌اید مورد بررسی قرار گیرند.

اگر بخواهیم در قالب یک مثال اهمیت این بخش را تشریح نماییم می‌توان به افرادی اشاره نمود که بیماری قلبی یا ارتوپدی دارند در چنین شرایطی ممکن است پزشک معالج شما آنتی‌بیوتیک‌هایی را نیز برای جلوگیری از وقوع عفونت‌های دندانی تجویز کند. این مرحله از کاشت دندان بدون ایمپلنت اهمیت بسیار بالایی داشته و نباید به‌سادگی از کنار آن عبور نمود.

3- در کاشت دندان بدون ایمپلنت برای ان که شما درد کمتری را حس کنید پزشکان از داروهای بیهوشی یا بی‌حسی استفاده می‌کنند که اثرات قابل‌توجه ای داشته و می‌توانند شرایط بهتری را برای شما رقم بزنند. در این مرحله می‌توانید با پزشک خود مشورت نموده و نسبت به بهترین راهکار برای بی‌حسی به آگاهی‌های لازم دست یابید.

4- طبق نظر پزشک خود ممکن است نیاز باشد تا داروهای خاصی را قبل از کاشت دندان بدون ایمپلنت مصرف کنید. حتماً با پزشک خود در این راستا مشورت نموده و میزان خوردن و آشامیدن‌های خود را با نظر وی کنترل کنید.

5- در گام بعد عمل کاشت دندان انجام می‌پذیرد که عمدتاً به‌صورت سرپایی بوده و شما بعد از عمل نیاز به مراقبت‌های خاصی نداشته و می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که از انجام فعالیت‌های سنگین تا مدتی پس از انجام کاشت دندان بپرهیزید.

تفاوت‌های بارز کاشت دندان طبیعی با تکنولوژی جدید کاشت دندان

  1. در کاشت دندان بدون ایمپلنت شما تمام مزیت‌های کاشت دندان طبیعی را دریافت می‌کنید با این تفاوت که این تکنولوژی معایب کاشت طبیعی را برای شما به همراه ندارد.
  2. در روش کاشت دندان بدون ایمپلنت شما مراحلی شبیه به کاشت طبیعی را طی می‌کنید؛ اما استخوان‌های فک شما با استفاده از دریل سوراخ نمی‌شوند.
  3. عمل کاشت دندان بدون ایمپلنت را تنها زمانی انجام می‌دهند که دندان اصلی همچنان در جای خود قرار داشته باشد؛ اما از نظر ریشه‌ای کاربردی نداشته باشد.

انواع مختلف کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشتن دندان بدون ایمپلنت انواع مختلفی دارد که هر کدام شرایط متفاوتی را پیش روی شما قرار می‌دهند.

از مهم‌ترین نمونه‌های این تکنولوژی جدید می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. بریج
  2. دندان مصنوعی
  3. بریج یا پل ثابت

بریج‌ها نسبت به ایمپلنت‌ها هزینه کمتری داشته و شما می‌توانید طی مدت زمان کوتاهی این عمل را انجام دهید.

ظاهر بریج‌ها بسیار شبیه به دندان‌های طبیعی بوده و مزیت‌های قابل‌توجه ای برای شما به همراه دارد.

استفاده از دندان‌های مصنوعی را می‌توان از گذشته تا به امروز به‌طور گسترده‌ای شاهد بود چرا که این روش نیز بسیار طبیعی بوده و افراد بسیاری خواهان استفاده از این روش برای پرکردن دندان‌های از دست رفته خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.