جراحی لثه | کلینیک دندانپزشکی ترنج در تهرانپارس

جراحی لثه چیست

(کلینیک دندانپزشکی ترنج)

جراحی لثه یک روش دندانپزشکی است که برای معالجه مشکلات لثه یا بیماری پریودنتال به دلیل عفونت باکتریایی که روی بافت لثه تأثیر می گذارد، در کلینیک دندانپزشکی ترنج انجام می شود. عفونت باکتریایی می تواند باعث التهاب، تورم، قرمزی و از بین رفتن استخوان های اطراف دندان شود. بیماری پریودنتال هنگامی شروع می شود که باکتری های موجود در دهان به دندان ها و لثه ها متصل شوند. باکتری ها همیشه هستند و می توانند باعث تشکیل پلاک دندان شوند

چه افرادی نیاز به جراحی لثه در کلینیک دندانپزشکی ترنج دارند :

جراحی لثه بر روی مبتلایان به پریودنتیت یا شدیدترین حالت بیماری لثه انجام می شود و معمولا در بزرگسالان شایع است. این عمل به خصوص در افرادی که بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند بیشتر انجام داده می شود. کسانی که بیماری لثه دارند معمولا شرایط مناسبی نخواهند داشت و در خطر آسیب های جدی قرار دارند. بیماری لثه در ابتدا بدون درد و علائم است برای همین فرد مبتلا، ممکن است در ابتدا متوجه آن نشود. تا زمانی که آسیب جدی به بافت لثه و سلامتی آن وارد شده باشد. با پیشرفت و جدی تر شدن بیماری، علائم نیز کم کم شروع می شوند

بیماری لثه چه علائمی دارد :

شایعترین علائم بیماری لثه عبارت اند از :

1_ بوی بد دهان

2_ تورم و درد در هنگام جویدن

3_ حساسیت، حساسیت به گرما و سرما

4_ بالا رفتن یا عقن رفتن لثه ها

چرا باید جراحی لثه را انجام دهیم :

مهم ترین دلیل از انجام جراحی لثه خلاص شدن از شر نفوذ باکتری ها به زیر لثه، بازسازی بافت نرم و بهبود عملکر و ظاهر لثه است. با انجام این عمل وضعیت بهداشت و سلامتی شخص بهبود پیدا خواهد کرد