بیماری پریودنتیت لثه (کلینیک دندانپزشکی ترنج در تهرانپارس)

بیماری پریودنتیت لثه چیست

(کلینیک دندانپزشکی ترنج)

بیماری پریودنتیت لثه در اصل به معنای التهاب بافت های اطراف دندان بوده که جز عفونت های جدی لثه محسوب می شود و به بافت نرم و استخوان که از دندان حمایت می کند، آسیب وارد می کند. لازم به ذکر است که تمام بیماری های اطراف دندان از جمله (پریودنتال)، که شامل پریودنتیت نیز می باشد، روی پریودنشیم تاثیر می گذارند. پریودنشیم همان بافت اطراف دندان است که نقش محافظتی دارد. این بیماری بافت استخوانی اطراف دندان را به کندی و پیوسته از بین می برد

*بیماری ژنژیویت لثه

بیماری پریودنتیت لثه انواع مختلفی دارد که به شرح ذیل می باشد :

1_ بیماری پریودنتیت لثه تهاجمی :

این نوع از بیماری پریودنیت لثه معمولا از کودکی و یا از ابتدای بزرگسالی آغاز شده و افراد کمتری به آن مبتلا می شوند. این بیماری بیشتر روی خانواده ها تاثیر گذاشته و در صورت درمان نشدن به سرعت منجر به از دست رفتن تصاعدی استخوان و دندان می شود

2_ بیماری پریودنتیت لثه نکروزان :

بیماری پریودنتیت لثه نکروزان که با مرگ بافت لثه، رباط دندان و استخوان حامی دندان ناشی از فقدان جریان خون (نکروز) شناخته می شود

3_ بیماری پریودنتیت لثه مزمن :

بیماری پریودنتیت لثه مزمن که معمول ترین نوع بیماری پریودنتیت لثه است اغلب در بزرگسالان دیده می شود، اگرچه کودکان نیز می توانند به آن مبتلا شوند. مسبب این نوع پریودنتیت افزایش پلاک های دهان است که به مرور زمان و به آهستگی باعث وخامت وضعیت بیمار شده که در صورت درمان نشدن منجر به از بین رفتن لثه و استخوان و از دست رفتن دندان می شود

*بیماری پریودنتال لثه

علائم بیماری پرودنتیت لثه عبارت اند از :

• لق شدن دندان ها
  • احساس درد هنگام جویدن