جراحی لثه برای روکش

جراحی لثه برای روکش روشی معمول در دندانپزشکی است که علاوه بر بهبود و افزایش عملکرد دهان و دندان به لحاظ زیبایی تأثیر بسیاری در افراد دارد.

این عمل جراحی توسط یک متخصص پریودنتیست انجام می‌شود. طی این جراحی مقداری از لثه یا استخوان یا هر دو برای اینکه فضای روکش قابل دسترس‌تر باشد، برداشته می‌شود.

شما باید دستورالعمل‌های ارائه شده دندانپزشک خود را به درستی رعایت کنید تا روند درمانی به آرامی پیش‌رفته و میزان سلامت و طول عمر دندان‌ها افزایش پیدا کنند.

ضرورت جراحی لثه برای روکش در سلامت و زیبایی دندان

روکش‌ها درواقع تاج‌هایی به شکل دندان هستند که به علت زیبایی و ساختاری بر روی یک دندان طبیعی قرار می‌گیرند.

زمانی که دندان شکسته یا از دست رفته باشد یا برای تکمیل مراحل دندانپزشکی مانند ریشه و ایمپلنت دندان و ساخت بریج‌ها (bridge)، از این جراحی استفاده می‌شود.

روکش‌ها باید بسیار محکم بر روی دندان قرار بگیرند. شما می‌توانید با مشاهده فیلم جراحی لثه برای روکش دندان به صورت انیمیشن یا زنده با تمام مراحل آن قبل از انجام این روش آشنا شوید.

چه زمانی جراحی لثه برای روکش انجام می شود؟

بسیاری از افراد این سوال را دارند که چه زمانی جراحی لثه برای روکش انجام می‌شود؟

جراحی لثه برای روکش زمانی صورت می‌گیرد که دندان شکسته یا از بین رفته باشد. این جراحی بدین شکل است که با برداشتن بخشی از بافت لثه و حتی گاهی اوقات استخوان کمک می‌کند تا دندان در دسترس قرار گرفته و بنابراین روکش بتواند سطح بیشتری از دندان را پوشش دهد.

در این موارد اگر جراحی لثه برای روکش صورت نگیرد، عوارض مختلفی برای فرد به دنبال خواهد داشت. در صورت انجام درمان ترمیم بدون جراحی، با افزایش طول تاج به علت عدم دسترسی به ناحیه پوسیده، دندان مجددا در طی درمان دچار پوسیدگی زیر لثه می‌شود.

جراحی لثه برای روکش چقدر طول می کشد؟

امروزه تقریبا همه افراد با جراحی لثه برای روکش آشنا هستند. اغلب افراد قبل از انجام این کار دوست دارند که بدانند جراحی لثه برای روکش چقدر طول می‌کشد؟ باید بدانید که انجام این روش زمان زیادی نمی‌برد و در نهایت یک ساعته تمام می‌شود.

بهتر است بدانید که وقتی جراحی لثه در خصوص روکش دندان برای شما صورت می‌گیرد، دندانپزشک از بخیه استفاده می‌کند. اما از آنجایی که بخیه‌های به کار رفته برای جراحی لثه حالت جذبی دارند و پس از مدتی جذب خود لثه می‌شوند، لذا نیازی به مراجعه دوباره به دندانپزشک برای کشیدن بخیه‌ها نخواهید داشت.

عوارض جراحی لثه برای روکش

توجه داشته باشید که مراجعه به یک پریودنتیست ماهر می‌تواند عوارض جراحی لثه برای روکش را در شما کاهش دهد.

در برخی بیماران برای اینکه دندانپزشک فضای بیشتری برای درگیر کردن روکش داشته باشد، لازم است تا اعماق لثه را تحت جراحی قرار دهد.

انجام این کار می‌تواند باعث ایجاد تورم و التهاب لثه شود؛ چرا که روکش یک عارضه خارجی است و در هر صورت لثه به آن واکنش نشان می‌دهد. برخی مواقع حتی ممکن است که استخوان و لثه جراحی‌شده تحلیل پیدا کنند.

همچنین این امکان وجود دارد که به علت کمبود گیر کافی به خاطر تاج کوتاه و ضعیف، روکش بیفتد.

در این موارد انجام یک جراحی تخصصی توسط متخصص لثه یا پریودنتیست لازم است؛ زیرا وی می‌تواند با کمک جراحی لثه میزان فضای بیشتری را به گیر روکش اختصاص دهد.

در واقع با جراحی لثه می‌توان حجم بالایی از دندان را مشاهده کرد و گیر دندان را به تبع آن بهبود بخشید.

علاوه براین ممکن است بعد از جراحی لثه، آن دندان بلندتر از سایر دندان‌های کناری خود به نظر برسند. همچنین در این جراحی نیز احتمال بروز عفونت وجود دارد. لذا باید برای پیشگیری از عفونت جراحی لثه، به تمام دستورات پس از جراحی عمل کنید.

جراحی لثه برای روکش درد دارد؟

بسیاری از بیماران این سوال را در ذهن خود دارند که آیا جراحی لثه برای روکش درد دارد یا خیر؟

اگر شما قصد جراحی لثه دارید نباید نگران درد آن باشید، زیرا ناحیه جراحی با زدن بی‌حسی موضعی، بی حس خواهد شد.

همچنین زمان جراحی بسیار کوتاه است و دندانپزشک کارش را خیلی زود تمام خواهد کرد.

علاوه براین بعد از جراحی با توصیه داروی مسکن و دهانشویه دوره نقاهت برای شما کوتاه خواهد بود. پس جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

همچنین شما باید بعد از عمل جراحی لثه نکاتی را تا ۲۴ ساعت برای جلوگیری از بروز درد رعایت کنید:

• از استعمال دخانیات و الکل بپرهیزید؛ زیرا باعث بروز درد و خشکی دهان و تورم خواهد شد.
  • از خوردن مایعات داغ و غذای سفت اجتناب کنید تا از خونریزی و بروز درد جلوگیری شود.

در نظرسنجی جراحی لثه برای روکش نی نی سایت، کاربران بسیاری این جراحی را آسان و بدون درد توصیف کرده‌اند.

جراحی لثه برای روکش با لیزر

جراحی یکی از پرکاربردترین روش‌ها در دندانپزشکی به شمار می‌رود. جراحی می‌تواند با بکارگیری روش‌های مختلف انجام شود.

یکی از مهم‌ترین آن‌ها جراحی لثه با لیزر به حساب می‌آید.

خوشبختانه با پیشرفت علم دندانپزشکی، جراحی لثه برای روکش برای همه افراد امکان‌پذیر شده است. بیمارانی که مشکلات مختلف همچون مشکلات قلبی، مشکلات انعقاد خون یا حساسیت به داروهای مختلف از جمله داروهای بیحسی دارند، می‌توانند با استفاده از لیزر، جراحی لثه برای روکش را انجام دهند.

با بهره‌گیری از لیزر لثه می‌توان مراحل جراحی را بدون استفاده از تیغ جراحی و بدون نیاز به بخیه انجام داد. در این روش شما کمترین درد را به همراه عدم خونریزی خواهید داشت.

این روش بهترین گزینه برای افرادی است که ترس(فوبیا) و استرس ناشی از جراحی را دارند.

لیزر لثه برای درمان بیماری‌های لثه مزایای بسیاری دارد:

• التیام سریع‌تر بافت‌ها
  • عدم کاهش سطح لثه
  • راحتی بیشتر بیمار
  • دقت بالاتر
  • ضد عفونی بافت‌ها
  • کوتاه‌تر بودن دوره بهبودی

هزینه جراحی لثه برای روکش

توجه داشته باشید که هزینه جراحی لثه برای روکش به عوامل مختلفی بستگی دارد. این روش در مقایسه با سایر هزینه‌های تخصصی دندانپزشکی چندان بالا نیست و به لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر است.

مهارت و تخصص دندانپزشک

مهارت و تخصص جراح دندانپزشک یکی از فاکتورهای اصلی و موثر بر هزینه، به حساب می‌آید. دندانپزشکان متبحر و متخصص هزینه بیشتری در مقایسه با دندانپزشکان عمومی می‌گیرند.

میزان عفونت لثه

مقدار عفونت لثه و نوع جنس دندان بیمار بر میزان هزینه جراحی لثه برای روکش نیز تأثیرگذار هستند. متأسفانه وجود عفونت در لثه روند کار را برای دندانپزشک سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند. لذا وی ناگزیر است تا عفونت را برطرف کند و سپس برای جراحی لثه اقدام کند.

وضعیت دندان های بیمار

وضعیت دندان‌های بیمار نیز در هزینه جراحی لثه برای روکش تأثیرگذار هستند.  هر چه دندان‌ها وضعیت پیچیده‌تری داشته باشند، دندانپزشک باید امور بیشتری را برای جراحی لثه انجام دهد.

جنس روکش دندانی مورد نظر برای افراد

روکش‌های دندان که بعد از جراحی لثه به کار برده می‌شوند انواع مختلفی دارند. چند مورد از پر کاربردترین آن‌ها روکش‌های فلزی، رزین و سرامیکی هستند.

بنابراین هزینه مربوط به هر کدام از این‌ها متفاوت است. در صورتی که هر یک از آن‌ها انتخاب شود، هزینه تغییر پیدا خواهد کرد.

کلینیک دندانپزشکی و موقعیت آن

کلینیک دندانپزشکی نیز در هزینه جراحی لثه موثر هستند. اغلب کلینیک‌های خصوصی به دلیل مجهز و پیشرفته بودن و ارائه خدمات بهتر در مقایسه با کلینیک‌های دندانپزشکی دولتی هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

هزینه مورد نیاز جراحی لثه برای روکش در هر فردی متفاوت از فرد دیگر است و نمی‌توان هزینه مشخصی را در این رابطه به صورت کلی در نظر گرفت.

لذا برای اطلاع از هزینه جراحی لثه برای روکش باید به دندانپزشک مورد نظر خود مراجعه کنید تا وی با معاینه و بررسی‌های لازم هزینه مورد نیاز را برای شما مشخص کند.

مراجعه به بهترین دندانپزشک در جراحی لثه برای روکش

برخی مواقع مشاهده می‌شود که دندان‌ها به دلیل پوسیدگی عمیق زیر لثه قابل درمان و ترمیم نیستند. در این زمان می‌توان به کمک جراحی لثه برای روکش سلامت و زیبایی را به دندان‌ها بازگرداند.

جراحی لثه برای روکش از جمله درمان‌هایی هست که به وسیله متخصص لثه انجام می‌گیرد. این روکش زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دندان به صورت گسترده تخریب شده باشد.

این جراحی به روش لیزر هم انجام می‌شود. با توجه به حساسیت این تکنیک درمانی و نیاز به دقت و توجه بسیار هنگام جراحی، حتما باید برای رسیدن به نتیجه دلخواه به کلینیک‌های معتبر و پیشرفته که از بهترین و متخصص‌ترین پزشکان بهره می‌برند، مراجعه کنید

یک پاسخ

1. سلام جراحی برای روکش دندان ۵بالاچقدرهزینه داردبالیزر