ایمپلنت دندان با بیهوشی

یکی از موارد استفاده از بیهوشی، انجام ایمپلنت دندان با بیهوشی است.

افراد معمولا از فرآیند درمان ایمپلنت ترس و واهمه دارند که همین علت باعث می‌شود که سراغ این درمان برای جای خالی دندان‌های‌شان نروند. در کلینیک دندانپزشکی ترنج صفر تا صد کاشت ایمپلنت دندان را می ‌توانید با بیهوشی انجام دهید.

برای مشاوره و معاینه رایگان با متخصص فرم زیر را تکمیل نمایید، پذیرش کلینیک برای هماهنگی زمان معاینه با شما تماس خواهد گرفت.

ایمپلنت، روشی موثر برای کسانی خواهد بود که از جای خالی دندان خود به‌ دلایلی چون خراب شدن دندان، تصادف، شکستن دندان و… رنج می‌برند.

این روش‌ جایگزینی برای دندان‌های آسیب‌دیده و پروتزهای دندانی قدیمی است. و اما سوالی که در این مطلب به آن پرداخته می‌شود این است که آیا ایمپلنت نیاز به بیهوشی دارد؟ ایمپلنت، به‌عنوان روشی نوین قابل انجام با بیهوشی و بی‌حسی موضوعی بوده و متناسب با شرایط بیمار با نظارت متخصص بیهوشی انجام خواهد شد.

هزینه ایمپلنت دندان با بیهوشی

هزینه ایمپلنت دندان با بیهوشی براساس عوامل گوناگونی تعیین خواهد شد و برای همه افراد یکسان نیست:

• بیهوشی یا خواب آرام
  • مدت زمان بیهوشی
  • تعداد دندان تحت درمان
  • برند پایه ایمپلنت
  • روکش دندان
  • موقعیت جغرافیایی مطب
  • سابقه کار دندان‌پزشک
  • امکانات کلینیک
  • و…

از عواملی هستند که بر افزایش و کاهش هزینه درمان تاثیر می‌گذارند.

اما به طور کلی درباره قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی باید گفت که هزینه بیهوشی به قیمت ایمپلنت دندان اضافه می‌شود که خود بیهوشی هم به عوامل زیادی بستگی دارد.

نامقیمت
Chaorum14.800میلیون تومان
Neodent19.800 میلیون تومان
Osstem17.300 میلیون تومان
Dentis15.800 میلیون تومان
هزینه ایمپلنت

برای اطلاع از هزینه آن در کلینیک دندانپزشکی ترنج در شرق تهران می‌توانید جلسه معاینه رایگان با متخصص ایمپلنت و متخصص بیهوشی داشته باشید تا فرآیند درمان و هزینه آن را برای شما تشریح نمایند.

ایمپلنت دندان با بیهوشی انجام می شود؟

معمولا یکی از دغدغه‌های هر بیمار هنگام انجام این عمل، میزان دردی است که باید تحمل کنند. برخی بیماران به همان بی‌حسی موضعی اکتفا می‌کنند و برخی دیگر که از پروسه درمان می‌ترسند یا اینکه حس ناخوشایندی طی درمان همچون حالت تهوع به آنها دست می‌دهد، بیهوشی جنرال را انتخاب می‌کنند.

اگر قرار باشد ایمپلنت شما تحت بیهوشی انجام گیرد، شما به اتاق عمل منتقل شده و توسط متخصص بیهوشی، تحت معاینه قرار می‌گیرید.

پس از تشخیص نوع و دوز بیهوشی، فرایند با تزریق دارو شروع می‌شود. پس از اینکه سطح هوشیاری شما به میزان مورد نظر رسید فرایند انجام ایمپلنت توسط دندان‌پزشک آغاز خواهد شد.

حین انجام عمل شما هیچ‌گونه حس ناخوشایندی ناشی از برش لثه و… نخواهید داشت. همچنین در طول پروسه عمل، علائم حیاتی شما به‌طور دقیق توسط متخصص بیهوشی چک خواهد شد.

پس از اینکه پایه ایمپلنت کار گذاشته و فرایند بخیه زدن به اتمام رسید، ماده بیهوشی قطع شده و ریکاوری توسط متخصص بیهوشی آغاز خواهد شد.

روش‌های ایمپلنت با بیهوشی

در این فایل صوتی به تفاوت بیهوشی و خواب آرام پرداختیم که چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

یقینا اولویت دندان‌پزشکان راحتی و کاهش درد بیماران است بنابراین برای همه افراد، بیهوشی واحدی استفاده نمی‌کنند. مقدار و نوع بیهوشی که استفاده می‌شود به شرایط بیمار بستگی دارد، معمولاً این روش با سه شکل بیهوشی عمومی، موضعی و استفاده از آرام‌بخش است.

بی حسی موضعی

اگر تعداد دندان‌هایی که قرار است ایمپلنت کنید کم باشد، دندان‌پزشک طبق بقیه درمان‌ها منطقه مدنظر را با داروهای بی‌حسی، همچون لیدوکائین بی‌حس می‌کند.

فرد حین عمل، در هوشیاری کامل به سر می‌برد. در این روش ممکن است مقداری درد و فشار احساس شود اما از مزایای آن، بهبود و نقاهت زود هنگام است.

دندانپزشکی با بیهوشی در شرق تهران

سدیشن یا خواب آرام

نوعی دیگر از سدیشن هنگام ایمپلنت، تزریق آرام‌بخش‌های ضعیف و سبک است که فرد را به حالت گرگ‌و‌میش می‌برند. در این حالت، فرد هوشیاری کامل ندارد اما به حالتی شبیه خواب فرو می‌رود تا کم‌ترین درد را حین عمل تجربه کند.

این نوع دارو در بیمارانی که عمل پیچیده‌ای ندارند، اما استرس زیادی برای عمل دارند مناسب است. در این پروسه، دندان‌پزشک با تزریق داروهایی همچون اکسید نیتروژن فرد را آرام کرده و با فرو رفتن به حالت خواب، استرس کاهش می‌یابد.

بیهوشی عمومی

در صورتی که عمل ایمپلنت پیچیده و گسترده یا اینکه بیمار ترس و حالت تهوع شدید داشته باشد، بیهوشی عمومی انتخابی مناسب و مطلوب است که در آن، بیمار به‌طور کامل هوشیاری خود را برای مدت کوتاهی از دست داده و هیچ‌گونه درد و فشاری را حین عمل متوجه نمی‌شوند.

چه زمانی ایمپلنت با بیهوشی انجام می‌شود؟

افراد فوبیا دنتال، افراد با آستانه درد پایین، افرادی با مشکلات معده همچون رفلاکس و افرادی که چند دندان نیازمند به ایمپلنت دارند، کیس‌های مناسبی برای انجام ایمپلنت با بیهوشی هستند.

مراقبت‌های پیش از ایمپلنت با بیهوشی

وقتی برای ایمپلنت دندان مراجعه می‌کنید، اولین کار دندان‌پزشک انجام معاینه و چند تست آزمایشگاهی است تا اطمینان حاصل شود که این عمل برای شما بدون ریسک خواهد بود. در صورت تشخیص ایمپلنت با بیهوشی، پزشک چند نکته را به شما یادآور خواهد شد که باید آن‌ها را پیش از عمل رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

• آخرین وعده پیش از عمل باید مختصر و مفید باشد.
  • 8 ساعت پیش از عمل ایمپلنت با بیهوشی از غذا خوردن بپرهیزید.
  • از وجود هرگونه حساسیت و بیماری، پزشک را مطلع کنید.

اگر ایمپلنت با بیهوشی دارید، حتماً یک همراه با خود داشته باشید زیرا ممکن است پس از ریکاوری، حال جسمی مناسبی جهت تنها رفتن به منزل را نداشته باشید.

دوران نقاهت ایمپلنت با بیهوشی

این دوران نقاهت بیشتر مربوط به ایمپلنت می‌باشد، مثلا بعد از سدیشن فرد کاملا هوشیار به دنیا اطرافش خواهد بود ولی برای بیهوشی جنرال بعد از چند ساعت به روال عادی زندگی برخواهد گشت.

دوران نقاهت ایمپلنت ۷ تا ۱۰ روز طول خواهد کشید. علاوه ‌بر اینکه با انواع روش‌های بیهوشی، بیمار حین عمل دردی تجربه نمی‌کند، دوران نقاهت عمل ایمپلنت هم کوتاه و تقریبا راحت است‌.

استفاده از کیسه یخ، داروهای مسکن، غذای نرم، غرغره آب نمک و… این دوران را کوتاه‌تر خواهد کرد.

مزایا و معایب ایمپلنت با بیهوشی

افراد دنتو فوبیا به کسانی گفته می‌شود که دلهره و ترس فراوانی را هنگام انجام خدمات دندان‌پزشکی تجربه می‌کنند.

طبق آمار سایت clevelandclinic حدود 3 درصد از افراد بزرگسال ترس از دندانپزشکی دارند:

About 36% of people in the U.S. have a fear of dental treatment, with 12% having an extreme fear. About 3% of adults in industrialized countries may have dentophobia and avoid going to the dentist at all.

Fear of dentists is more common in females than in males. Some studies suggest that nearly 3% of men and almost 5% of women have dentophobia.

عمل ایمپلنت برای این افراد بهتر است با بیهوشی انجام شود تا کم‌ترین ریسک و استرس تجربه شود. با این روش، فرد آرامش بیش‌تری پیدا کرده و در پروسه عمل، هیچ‌گونه حرکت ناخواسته‌ای انجام نخواهد داد.

بنابراین دندان‌پزشک می‌تواند با آرامش بیش‌تری ‌درمان خود را انجام دهد. از سوی دیگر به‌علت اینکه بیمار هیچ دردی حس نمی‌کند، می‌توان ایمپلنت چند دندان را در یک جلسه خلاصه کرد. کاشت ایمپلنت در بیهوشی، عوارض و معایب چندانی نخواهد داشت و تنها موجب افزایش قیمت نهایی درمان خواهد شد.

بهترین کلینیک ایمپلنت با بیهوشی در تهران

در پاسخ سوال ایمپلنت بیهوشی دارد؟ باید گفت که ایمپلنت یکی از جراحی‌های دندانپزشکی برای جایگزین کردن دندان‌ است که پروسه سدیشن در آن به سه روش بیهوشی عمومی، تزریق آرام‌بخش و بی‌حسی انجام می‌شود.

پس کاشت ایمپلنت در بیهوشی انجام می‌شود، اما برای همه افراد، بیهوشی کامل توصیه نمی‌شود. بلکه در صورتی که عمل با درد و پیچیدگی فراوان همراه باشد، ایمپلنت با بیهوشی صورت می‌گیرد و در غیر این‌ صورت، بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخش انتخاب مناسبی است.

در پروسه ایمپلنت با بیهوشی، متخصص بیهوشی در کنار تیم درمان و دندان‌پزشک شما بوده و علائم حیاتی شما را چک خواهد کرد.

من از ایمپلنت میترسم

اگر از ایمپلنت دندان ترس دارید می‌توانید ایمپلنت با بیهوشی را تجربه کنید، در این حالت بدون هیچ گونه ترس و اضطرابی کاشت ایمپلنت دندان انجام می‌شود.

قیمت ایمپلنت دندان با بیهوشی چقدر است؟

هزینه بیهوشی به هزینه کاشت ایمپلنت دندان اضافه می‌شود که این موضوع به جزییات و شرایط مختلفی بستگی دارد که در جلسه معاینه رایگان مشخص می‌شود.

ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل انجام می‌شود؟

بسته به شرایط هر فرد در جلسه معاینه شرایط بیمار بررسی می‌شود و با توجه به آن بهترین طرح درمان اتخاذ می‌گردد.

ویژگی‌های خمیر دندان خوب

عدم رسیدگی به بهداشت دهان و دندان می‌تواند مشکلات بسیاری همچون پوسیدگی دندان، عفونت دهان و لثه، آسیب به سلامت

هزینه لمینت دندان

قیمت و هزینه لمینت دندان یکی از پارامترهایی هست که معمولا افراد در انتخاب این خدمات دندانپزشکی زیبایی مدنظر قرار