Search
Close this search box.

ایمپلنت تمام دندان‌ها

سلامت دندان‌ها تأثیر زیادی بر روی زیبایی افراد دارد. ایمپلنت تمام دندان‌ها یکی از راه‌های سریع و کارآمد برای زیباتر شدن همه دندان‌ها محسوب می‌شود؛ اما این روش برای چه کسانی مناسب است؟ ایمپلنت همه دندان‌ها چه مزیت‌هایی برای بیمار دارد؟ اگر می‌خواهید جواب این سؤالات را پیدا کنید و درباره روش انجام ایمپلنت دندان کنجکاو هستید؛ با ما همراه شوید.

ما در ادامه به طور مفصل درباره ایمپلنت همه دندان‌های فک پایین و بالا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چگونه محاسبه می‌شود؟

اولین سؤالی که اکثر مراجعان بعد از ویزیت دندان‌پزشک برای ایمپلنت دندان می‌پرسند، هزینه ایمپلنت تمام دندان‌ها است. جواب یکسانی برای این پرسش وجود ندارد زیرا قیمت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. این عوامل عبارت‌اند از:

نیاز به برخی عمل‌های جانبی

برای ایمپلنت تمام دندان‌ها باید لثه‌‌ها و فک سالم باشند. پزشک قبل از انجام ایمپلنت به طور کامل لثه‌ها و فک بیمار را بررسی می‌کند تا در صورت نیاز اقدامات لازم قبل از کاشت ایمپلنت انجام شود. انتخاب نوع و مدل ایمپلنت نیز به سلامت لثه‌ها و استحکام فک بستگی دارد. گاهی اوقات لثه بیمار دچار مشکلاتی است و نیاز به چند جراحی دارد.

هزینه این جراحی‌ها را نیز می‌توان جزئي از هزینه‌هایی دانست که بیمار برای انجام ایمپلنت تمام دندان‌ها مجبور است آن‌ها را بپردازد. کشیدن برخی دندان‌ها، پیوند استخوان فک برای کاشت ایمپلنت و مواردی از این قبیل می‌توانند هزینه تمام‌شده را افزایش دهند.

جنس ایمپلنت

یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت ایمپلنت تمام دندان‌ها، جنس ایمپلنت است. قیمت ایمپلنت‌های مختلف با جنس‌های گوناگون متفاوت است.

شاید برای ایمپلنت یک دندان، جنس ایمپلنت تأثیر چشم‌گیری در هزینه نهایی نداشته باشد؛ اما برای ایمپلنت همه دندان‌ها این رقم می‌تواند قابل توجه باشد. در حال حاضر ایمپلنت‌های مختلفی با جنس‌های متنوعی وجود دارند. تیتانیوم، زیرکونیا یا سرامیک و اکریلیک عناصری هستند که از آن‌ها برای ساخت ایمپلنت استفاده می‌شود.

کشور سازنده ایمپلنت

بسیاری از دندان‌پزشکان از ایمپلنت‌های خارجی استفاده می‌کنند. این نوع ایمپلنت‌ها کیفیت و دوام بسیار بالایی دارد. با این حال به دلیل تغییرات قیمت ارز و سایر عوامل مؤثر در هزینه واردات ایمپلنت، برندهای خارجی بسیار گران‌تر هستند. در نهایت با توجه به اینکه دندان‌پزشک چه نوع ایمپلنتی را به شما پیشنهاد می‌دهد و این ایمپلنت‌ها ساخت چه کشوری هستند، هزینه‌های شما ممکن است بیشتر شود.

همچنین بخوانید: قیمت ایمپلنت کره‌ای

مهارت و تخصص دندان‌پزشک

قبل و بعد از ایمپلنت دندان
قبل و بعد از ایمپلنت دندان
ایمپلنت تمام دندان‌ها
قبل و بعد از ایمپلنت دندان

انجام ایمپلنت برای تمام دندان‌های فک بالا و پایین نیاز به مهارت و تجربه زیادی دارد. هزینه کاشت ایمپلنت توسط دندان‌پزشکان مختلف ممکن است با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد؛ به همین دلیل برای تعیین قیمت ایمپلنت تمام دندان‌های فک بالا و پایین باید ابتدا معاینه شوید. پس از دریافت مشاوره‌های لازم می‌توانید تصمیم بگیرید که آيا دندان‌پزشکی که انتخاب کرده‌اید، گزینه مناسبی برای انجام این کار خواهد بود یا خیر.

ایمپلنت کل دهان برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت روشی برای زیباسازی دندان‌ها است. این روش سال‌های زیادی است که توسط دندان‌پزشکان ماهر برای بهبود شرایط فک و دندان‌های بیمار انجام می‌شود. گاهی اوقات بیمار با توجه به شرایطش نیاز به ایمپلنت تمام دندان‌های فک بالا و پایین دارد و گاهی اوقات استفاده از چند واحد ایمپلنت می‌تواند مشکلات بیمار را بهبود بخشد.

پروتز و ایمپلنت دندان
قبل و بعد از ایمپلنت

در ایمپلنت به جای دندان‌هایی که وجود ندارد و یا به حدی تخریب شده‌اند که کارایی لازم را ندارند، از دندان‌های مصنوعی و به جای ریشه دندان از پایه‌های فلزی و پیچ‌مانند استفاده می‌کنند. ایمپلنت فول موس یا ایمپلنت کامل دهان مناسب افرادی است که بخش زیادی از دندان‌های خود را به دلایل مختلفی از دست داده‌اند. این افراد به جای اینکه از دندان مصنوعی استفاده کنند می‌توانند با کاشت ایمپلنت دندان‌هایی زیبا و سالم داشته باشند.

 ایمپلنت کامل فک بالا و پایین بهترین انتخاب برای افرادی است که تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی‌های متداول ندارند و می‌خواهند از روشی استفاده کنند که دندان‌هایی مشابه دندان‌های واقعی و طبیعی خود داشته باشند. همچنین سن معیار چندان مهمی برای ایمپلنت دندان نیست. با این حال باید استخوان فک به رشد کامل رسیده باشد و بافت دهان سالم باشد.

 دندان‌پزشک با انجام معاینات لازم می‌تواند متوجه شود که آيا شما کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت همه دندان‌های خود هستید؛ یا بهتر است از شیوه‌های دیگری استفاده کنید. همچنین خانم‌های باردار، افراد سیگاری، افرادی که دارای برخی از بیماری‌های زمینه‌ای کنترل نشده مانند هموفیلی هستند و کسانی که نمی‌توانند نسبت به سلامت دهان و دندان خود پس از انجام ایمپلنت متعهد باشد، گزینه‌های مناسبی برای ایمپلنت تمام دندان‌ها محسوب نمی‌شوند.

آيا می‌شود همه دندان‌ها را ایمپلنت کرد؟

پاسخ این سؤال مثبت است. امکان ایمپلنت تمام دندان‌ها وجود دارد به شرط اینکه وضعیت فک و لثه‌های شما به گونه‌ای باشد که امکان جراحی ایمپلنت وجود داشته باشد. اگر دارای شرایطی هستید که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم؛ می‌توانید کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت همه دندان‌ها باشید.

 برای ایمپلنت کل دهان به چهار تا شش ایمپلنت برای فک بالا و پایین احتیاج است. هر ایمپلنت می‌تواند از بیش از یک دندان حمایت کند؛ بنابراین نیازی به استفاده از تعداد بیشتری پایه ایمپلنت در ایمپلنت تمام دندان‌های فک بالا و پایین نیست.

مراحل ایمپلنت کل دهان

برای کاشت ایمپلنت تمام دندان‌ها باید توسط دندان‌پزشک معاینه شوید و در صورت نیاز به جراحی لثه یا کشیدن دندان‌ها این کارها را انجام دهید. بعد از انجام این کارها مراحل جراحی ایمپلنت آغاز می‌شود. در اولین مرحله فیکسچر که همان پیچ‌های ایمپلنت است، در داخل فک قرار می‌گیرد. بعد از اینکه فیکسچرها در جای خود قرار گرفتند، به دو تا شش ماه زمان نیاز است تا فیکسچرها در جای خود ثابت شوند و امکان گذاشتن روکش روی آن‌ها به وجود بیاید.

افرادی که می‌خواهند همه دندان‌های فک پایین و بالا را ایمپلنت کنند می‌توانند تا زمان آماده شدن روکش‌های دائمی از روکش‌های موقت استفاده کنند. بعد از گذشت این مدت و محکم شدن ایمپلنت‌ها در داخل استخوان فک، روکش‌های دائمی بر روی پایه‌های ایمپلنت قرار می‌گیرند. به خاطر داشته باشید که طرح کلی انجام ایمپلنت برای تمام دهان در هر فرد ممکن است با فرد دیگر متفاوت باشد.

برای مثال گاهی اوقات بیمار شرایطی دارد که استفاده از ایمپلنت بدون پیوند استخوان فک امکان‌پذیر نیست. در چنین شرایطی با توجه به نظر دندان‌پزشک می‌توان کار بازسازی فک و کاشت ایمپلنت را به طور هم‌زمان انجام داد. البته در برخی موارد نیز چنین امکانی وجود ندارد و کاشت ایمپلنت به بعد از بازسازی لثه‌ها و استخوان فک موکول می‌شود. به همین دلیل است که انتخاب یک دندان‌پزشک ماهر برای کاشت ایمپلنت اهمیت زیادی دارد.

 پزشک قبل از جراحی ایمپلنت، یک طرح درمان برای بیمار با توجه به شرایطش آماده می‌کند. در این طرح تعداد پایه‌ها و نحوه قرار گرفتن آن‌ها مشخص می‌شود. تعداد پایه‌های ایمپلنت برای کسانی که از پروتز ثابت استفاده می‌کنند ممکن است بین چهار تا هشت عدد متفاوت باشد. اگر پروتزها متحرک باشند می‌توان تعداد پایه‌ها را به سه تا پنج عدد در هر فک کاهش داد.

ایمپلنت کامل فک پایین چگونه انجام می‌شود؟

افرادی که کاندیدای ایمپلنت تمام دندان‌های فک پایینی هستند باید تمام دندان‌های فک پایین خود را بکشند. کشیدن دندان‌ها برای انجام ایمپلنت به دقت بالایی احتیاج دارد تا آسیبی به استخوان‌های نگهدارنده دندان وارد نشود. بعد از انجام این کار نوبت به آماده‌سازی محل کشت ایمپلنت می‌رسد.

 افرادی که می‌خواهند تمام دندان‌های فک پایین خود را ایمپلنت کنند ممکن است به جراحی لثه نیز احتیاج داشته باشند. در غیر این صورت پایه‌های ایمپلنت یا فیکسچرها در محل مناسب خود قرار می‌گیرند و پس از گذشت چند ماه روکش دائمی بر روی پایه‌های ایمپلنت قرار می‌گیرد. افرادی که مدت زیادی از زمان کشیدن دندان‌های فک پایینشان می‌گذرد ممکن است به خاطر تحلیل رفتن استخوان‌های فکشان امکان انجام ایمپلنت را نداشته باشند.

مزایای ایمپلنت کامل برای کل دهان

ایمپلنت تمام دندان‌ها یک راه‌حل دائمی است. افرادی که این شیوه را انتخاب می‌کنند دیگر نیازی به صرف هزینه و وقت برای نگهداری از دندان‌های مصنوعی ندارند. میزان موفقیت ایمپلنت حدود نود و هفت درصد است. این آمار نشان می‌دهند که این روش می‌تواند کارآمدترین روش برای افرادی باشد که بخش زیادی از دندان‌های فک بالا و پایین خود را از دست داده‌اند.

 مراقبت آسان، مزیت دیگر استفاده از ایمپلنت است. مراقبت از این دندان‌ها همانند مراقبت از دندان‌های معمولی بوده به همین دلیل به راحتی می‌توان بهداشت دهان و دندان را بعد از انجام ایمپلنت رعایت کرد. استفاده از ایمپلنت یک روش درمان استاندارد و شناخته شده در جهان است. امروزه افراد زیادی در کشورهای مختلف از این روش استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که هیچ گونه عارضه‌ای پس از استفاده از ایمپلنت برای شما به وجود نخواهد آمد.

 شما با استفاده از این روش می‌توانید دندان‌هایی داشته باشید که کاملاً مشابه دندان‌های طبیعی بوده و عملکرد یکسانی دارند. ایمپلنت دندان می‌تواند اعتماد به نفس از دست رفته‌تان را به شما بازگرداند و لبخندی زیبا به شما هدیه دهد.

ایمپلنت تمام دندان‌ها: بهترین جایگزین دندان مصنوعی

افراد زیادی هستند که به دلایل مختلفی دندان‌های خود را از دست داده‌اند. بسیاری از آن‌ها دوست ندارند از دندان‌های مصنوعی استفاده کنند زیرا دندان‌های مصنوعی علاوه بر ظاهر نامناسب، مشکلاتی دیگری نیز برای فرد به همراه خواهد داشت. این‌گونه افراد می‌توانند از ایمپلنت تمام دندان‌ها استفاده کنند. این روش در عرض چند ماه می‌تواند دندان‌هایی زیبا و مشابه با دندان‌های طبیعی را برای شما به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.