علائم پوسیدگی دندان | کلینیک دندانپزشکی ترنج در شرق تهران

پوسیدگی دندان چه علائمی دارد

(کلینیک دندانپزشکی ترنج)

پوسیدگی های دندان نوعی خرابی دندان است و زمانی اتفاق می افتد که میکروب های موجود در دهان، اسید های خورنده تولید کنند که باعث تجزیه دندان شوند و رفته رفته باعث ایجاد سوراخی در دندان می شوند که به آن کرم خوردگی دندان نیز می گویند. به یاد داشته باشید که اگر پوسیدگی دندان به موقع درمان نشود، می تواند باعث درد، عفونت و از دست رفتن دندان شود

علائم مختلفی وجود دارد که ممکن است نشان دهنده آغاز پوسیدگی دندان های شما باشد. کلینیک دندانپزشکی ترنج 4 علامت مهم این عارضه را در ادامه بررسی کرده است. این ها 4 تا از علائم پوسیدگی دندان هستند که همیشه باید مورد توجه قرار بگیرند

1_  سوراخ شدن دندان هایتان :

اگر لکه سفید روی دندان شما (که نشان دهنده شروع بیماری پوسیدگی دندان است) بیشتر شود، در نهایت سوراخ یا حفره ای در دندان شما ایجاد می شود که ممکن است با نگاه کردن در آینه یا لمس آن متوجه این لکه ها روی دندان هایتان شوید. برخی از سوراخ ها، به ویژه سوراخ های بین دندانی، قابل مشاهده نیستند. اما ممکن است هنوز در ناحیه پوسیدگی احساس درد یا حساسیت کنید

2_ درد دندان هایتان :

توجه داشته باشید که درد مداوم در یک یا چند دندان شما می تواند نشان دهند حفره یا بیماری پوسیدگی دندان باشد. در واقع، درد یکی از رایج ترین علائم حفره و سوراخ دندان است. بعضی اوقات ممکن است این درد به طور ناگهانی ظاهر شود، یا ممکن است در اثر چیزی که می خورید اتفاق بیفتد. این وضعیت شامل درد و ناراحتی در دهان یا اطراف آن است. در هنگام گاز گرفتن غذا نیز ممکن است احساس دندان درد و فشار زیادی کنید

3_ حساسیت دندان هایتان به سرما و گرما :

در اکثر موارد ایجاد حساسیت دندان ها نشانه تحلیل دندان است. حساسیتی که بعد از خوردن غذای سرد یا گرم از بین می رود می تواند نشانه پوسیدگی دندان شما نیز باشد. وقتی مینای دندان شروع به ساییدگی می کند، می تواند عاج را تحت تاثیر قرار دهد (عاج یا دنتین یک لایه حساس به درد در زیر مینای دندان است). عاج شامل تعداد زیادی پایانه عصبی است که در صورت نمایان شدن درد زیادی در دندان ایجاد می کند

4_ حساسیت دندان هایتان به خوراکی های شیرین :

به یاد داشته باشید که سرما و گرما معمول ترین علل حساسیت دندان حین پوسیدگی هستند اما داشتن یک حساسیت طولانی مدت به شیرینی ها و نوشیدنی های شیرین نیز می تواند به پوسیدگی دندان اشاره کند