Search
Close this search box.

ارتودنسی اطفال در تهرانپارس

برای مشاوره و ویزیت رایگان با بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در شرق تهران [ تهرانپارس ] با شماره‌های ذیل تماس بگیرید یا اینکه فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا با شما تماس بگیریم.

شماره تماس کلینیک دندانپزشکی ترنج: ۰۲۱۷۷۷۰۲۶۵۵

شماره تماس شبانه‌روزی کلینیک دندانپزشکی ترنج: 09196599211

آدرس : تهران، فلکه دوم تهرانپارس، فرجام شرق، روبروی اداره برق، کلینیک دندانپزشکی ترنج​ [مسیریابی با گوگل‌مپ]

برای مشاوره و معاینه رایگان توسط متخصص فرم زیر را تکمیل نمایید، پذیرش کلینیک برای هماهنگی زمان دقیق معاینه با شما تماس خواهد گرفت.
محتوای این مطلب نمایش

متخصص ارتودنسی کودکان

دکتر سهراب آصفی، متخصص ارتودنسی و ناهنجاری فک و صورت در معاینه اولیه به تمام سوالات شما درباره بهترین روند درمان ارتودنسی پاسخ خواهد داد.

برای نمونه هم می‌توانید عکس‌های قبل و بعد از ارتودنسی کودکان و نوجوانان را مشاهده نمایید.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی  در شرق تهران
اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی
عکس قبل و بعد از ارتودنسی
عکس قبل و بعد از ارتودنسی

چرا ارتودنسی در کودکی بهتر است؟

درواقع ارتودنسی اطفال به عنوان Interceptive ارتودنسی نامگذاری شده است ارتودنسی در کودکان راحت تر و سریع تر انجام می شود زیرا در سنین کودکی رشد و تکامل استخوان و فک کامل نشده است و دندان ها به راحتی می توانند جا به جا شوند تا به جایگاه استاندارد خوب دست یابند.

برای درمان ارتودنسی دندان می توان به انواع روش های ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی نامرئی  و … پرداخت که گفتنی است انتخاب هر یک از این روش ها بنا به صلاحدید بهترین متخصص ارتودنسی می باشد.

دندان‌ها بخشی از بدن انسان هستند که نه تنها روزانه به دفعات از آن‌ها استفاده می‌شود، بلکه تأثیر بسیار زیادی در زیبایی نیز دارند.

هرگونه ناهنجاری در دندان‌ها می‌تواند موجب مشکل در جویدن، صحبت کردن و شکل صورت شود. به همین دلیل توصیه می‌شود کودکان را در سن پایین نزد دندان پزشک ببرید تا اگر مشکلی وجود دارد در سن کم و زمانی که ایجاد تغییر راحت‌تر است صورت بگیرد.

ارتودنسی یکی از روش‌های درمانی برای دندان‌ها است که برای کودکان انجام می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سؤالات خود را در این رابطه از بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در تهران بگیرید.

ارتودنسی در تهرانپارس
عکس قبل از انجام ارتودنسی
ارتودنسی در شرق تهران
عکس بعد از انجام ارتودنسی

معمولا کودکان در سنی هستند که از هر لحاظی باید تحت نظر پزشک و مراقبت‌های لازم برای رشد و سلامت بدن‌شان باشند که یکی از این مراقبت‌ها به ویژه در شروع دوران کودکی مراجعه مرتب کودک به همراه والدین به مطب دندانپزشکی است. معمولا در سنین ۶ تا ۷ سال دندان‌های دائمی کودکان رشد کرده و گاهی با مشکلاتی مانند کج شدن طبیعی یا روی هم قرار گرفتن دندان‌ها به وجود می‌آید که والدین برای رفع این مشکل می‌توانند به متخصص ارتودنسی کودکان مراجعه و از پوسیدگی و لب پر شدن دندان‌های کودک خود در بزرگسالی جلوگیری کنند.

ارتودنسی کودکان باعث خوش فرم شدن و داشتن دندان‌هایی سالم در آینده و بزرگسالی آن‌ها شده و همچنین ارتودنسی دندان نقش مهمی در مرتب کردن و ایجاد هماهنگی بین دندان‌ها داشته و  در زیبایی چهره بزرگسالی کودک نقش مهمی ایفا می‌کند.

ارتودنسی کودک معمولاً به مجموعه‌ای از کارها و اقداماتی گفته می‌شود که از ناهنجاری‌ها یا بروز مشکلی در دندان‌ها پیشگیری کرده و باعث رفع به ‌موقع این مشکلات می‌شود.

مراجعه به متخصص ارتودنسی کودکان در تهران

بیشتر دندانپزشکان عمومی در مواجهه با دندان‌های کودک او را به مطب دندانپزشکی کودک ارجاع داده و دانش کافی برای درمان و تشخیص در مورد دندان‌های کودک را اکثر دندانپزشکان عمومی ندارند. معمولا دندانپزشکی مخصوص کودکان از تبحر کافی برای درمان دندان‌های کودک بین سنی ۲ تا ۱۰ سال برخوردار بوده و به دلیل اینکه کار با دندان کودک ظرافت و دقت کافی را از دندانپزشک می‌خواهد مراجعه به دندانپزشکی عمومی برای درمان دندان‌های کودک امری غیر معمول است. با مراجعه به موقع دندانپزشک کودک از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری شده و جهت برطرف کردن نامرتبی دندان‌های او می‌توان با مشورت دکتر ارتودنسی کودکان در تهران در سنین کودکی باعث مرتب شدن و هماهنگی بیشتر دندان‌ها شود.

عکس قبل و بعد از ارتودنسی
عکس قبل و بعد از ارتودنسی

زمان مناسب برای ارتودنسی کردن دندان کودکان چه سنی است؟

برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات مربوط به دهان و دندان زمانی که کودک هنوز دندان‌های شیری خود را از دست نداده بهتر است که تحت مراقبت و معاینات لازم دکتر ارتودنسی در تهران قرار بگیرد. سایر کودکانی که دچار شکاف لب و دهان هستند باید قبل از رویش اولین دندان دائمی‌شان با کمک ارتودنسی تحت درمان و رفع نقایص ایجاد شود.

درمان ارتودنسی کودکان معمولا در دو مرحله انجام شده و بیشتر کودکانی که تحت درمان قرار می‌گیرد در آینده برای تکمیل روند درمان خود از بریس یا اقدامات دیگری نیز برای مرتب کردن دندان‌ها استفاده می‌شود.

این دو مرحله شامل مرحله اول مربوط به سنین ۶ تا ۷ سالگی بوده که دکتر ارتودنسی کودکان خوب در تهران بعد از بررسی دندان‌های کودک روند درمان را شروع کرده و کودک در این زمان کمتر به سیم‌های ارتودنسی نیاز پیدا می‌کند.

مرحله دوم نیز شامل سنین ۱۰ تا ۱۴ سالگی که دندان‌های دائمی کاملاً در آمده و پزشک می‌تواند روند درمان را با قدرت بیشتری شروع کند.

استفاده از بریس برای سیم کشی دندان‌های کودک تا چه اندازه دردناک است و او در روند ارتودنسی و بعد از آن احساس ناراحتی می‌کند؟

در چند روز اول پس از انجام ارتودنسی کودک احساس ناراحتی از وجود بریس در داخل دهان خود کرده ولی این احساس تا چند روز ابتدایی پایدار بوده و پس از آن از بین خواهد رفت. برای تمام کودکانی که از بریس برای مرتب و منظم کردن دندان‌های آنان استفاده می‌کنند معمولاً این احساس ناخوشایند را تا چند روز اول پس از نصب تجربه خواهند کرد که این مشکل را می‌توان با مشورت دکتر ارتودنسی کودکان در تهران با مصرف داروهای مسکن همچون استامینوفن حل کرد. اگر سیم‌ها یا براکت‌ها باعث تحریک یا زخم شدن دهان فرزند شما شدند می‌توانید با مشورت متخصص از موم مخصوصی برای پوشاندن نواحی که باعث ناراحتی کودک در دهان او می‌شود استفاده کنید.

انجام ارتودنسی چه مزایایی برای کودکان دارد؟

باعث کم درد شدن طول درمان و استفاده از روش‌های ساده تری برای مرتب شدن سریع دندان‌ها استفاده می‌شود و همین علت بهداشت دهان و دندان کودک کمک بسیاری خواهد کرد. در هنگامی که هنوز دندان‌های شیری در دهان کودک وجود دارد با انجام ارتودنسی می‌توان فضای کافی را برای رویش دندان‌های دائمی آن ایجاد کرد و باعث مرتب شدن همه دندان‌ها شد. با مراجعه به موقع در مطب متخصص ارتودنسی کودکان در شرق تهران به کاهش هزینه‌های مربوط به ارتودنسی کمک بسیاری خواهد شد و از بروز مشکلات متعدد در زمان بزرگسالی جلوگیری می‌شود.

وقتی فرد در کودکی دوره درمان خود را آغاز می‌کند باعث کوتاه تر شدن مرحله درمان و جلوگیری از بروز مشکلات متعدد مربوط به دهان و دندان در بزرگسالی خواهد شد.

زمان طلایی برای ارتودنسی در کودکان

بهترین زمان برای ارتودنسی کردن کودکان بین سنین ۶ تا ۷ سالگی بوده و برای جلوگیری از بروز مشکلات متعدد در هنگام رویش دندان‌های دائمی می‌توان فضای کافی را با استفاده از دندان‌های شیری او درفک ایجاد کرد. معمولاً ارتودنسی در زمان کودکی در کاهش هزینه‌های روند درمان موثر بوده و باعث کمتر شدن هزینه‌های مربوط به دندان‌ها بر اثر رعایت نکردن بهداشت و ایجاد پوسیدگی می‌شود. با مراجعه به موقع به متخصص ارتودنسی کودکان از بروز مشکلات مربوط به دهان و دندان مانند به هم ریختگی دندان‌ها و ایجاد ظاهری نامناسب در هنگام لبخند زدن در آینده جلوگیری خواهد شد. همچنین با مراجعه به دکتر ارتودنسی خوب در تهران کودک مربوط به رعایت بهداشت دهان و دندان را سریع تر یاد گرفته و بروز مشکلاتی همچون پوسیدگی و از دست دادن دندان های دائمی خود تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.

سن مناسب ارتودنسی کودکان

بنا بر نظر متخصصین ارتودنسی، بهتر است کودکان در سن هفت سالگی به ارتودنتیست مراجعه نمایند. دلیل این امر نیز به جهت نمود مشکلات فکی و دندانی در این سن می باشد.

مشاوره و درمان های زودهنگام سبب می شوند تا از ناهنجاری ها و آسیب های بزرگ تر جلوگیری به عمل آورده شود.

ارتودنسی هم برای کودکان و هم بزرگسالان انجام می‌شود.

آن چه اهمیت دارد این است که در زمان کودکی به این دلیل که مراحل رشد هنوز تکمیل نشده است، می‌توان به صورت مصنوعی در آن دست برد.

البته نمی‌توان مشخصاً سنی را برای این کار مشخص کرد.

شما به عنوان والدین باید کودک را برای چک آپ دوره‌ای نزد دندان پزشک ببرید و همچنین پس از درآمدن دندان‌های اصلی آن‌ها به شکل و نحوه جاگیری دندان‌ها دقت کنید.

اگر مشکلی در شکل فک کودک خود احساس می‌کنید، مشورت با متخصص ارتودنسی کودکان در شرق تهران به یافتن مشکل و شروع درمان کمک خواهد کرد.

به طور کلی و با توجه به آمار بدست آمده دندان‌های اصلی کودکان در سنین 10 تا 15 سالگی کامل رشد کرده‌اند و در همین زمان وضعیت آن‌ها از نظر نیاز به درمان ارتودنسی مشخص می‌شود.

اولین ویزیت دندان پزشک

با مراجعه به متخصص ارتودنسی اطفال در تهرانپارس، خواهید دید که در جلسه اول دندان پزشک معاینات بسیاری روی کودک انجام می‌دهد.

این معاینات شامل بررسی جویدن و ساییدن دندان‌ها و عکس برداری از فک کودک می‌شود.

همچنین سؤالاتی از شما نیز پرسیده خواهد شد که آیا تا به حال متوجه مشکل جویدن در کودک خود شده‌اید یا خیر.

به طور کلی در جلسه اول ویزیت تمام معاینات لازم انجام خواهد شد، بنابراین اگر فکر می‌کنید مشکلی در دندان‌های کودکتان وجود دارد، تمام علائمی که مشاهده کردید را به جزئیات برای دندان پزشک بازگو کنید.

زمان درمان با ارتودنسی چقدر به طول می‌انجامد؟

طول درمان کاملاً به میزان مشکل وابسته است. اما براساس مشاهدات ما، 4 تا 8 ماه فاز اول ارتودنسی که شامل رفع نقص است طول خواهد کشید و پس از آن فاز دوم که با استفاده از پلاک‌های ارتودنسی درمان تثبیت می‌شود، از 8 ماه تا یک و سال نیم زمان لازم است.

فاز اول به بررسی مشکل و رفع آن اختصاص دارد.

مشکل  ممکن کوچک بودن فک باشد که در این صورت با استفاده از سیم کشی مناسب دندان کودک، فاصله کافی بین دندان‌ها و اندازه مناسب برای فک ایجاد می‌شود.

ارتودنسی پروسه‌ای طولانی و نیازمند صبر و حوصله است.

اگر کودکتان در تحمل شرایط درمان و استفاده از پلاک‌های خود بی‌طاقت شود طبیعی است.

در این زمان باید تلاش کنید تا او را آرام نگهدارید و با یادآوری نتیجه در تحمل شرایط او را یاری دهید.

اصولاً مراجعه به دندان پزشک برای بزرگسالان نیز با دلهره  همراه است. بهترین دکتر ارتودنسی کودکان در تهران، علاوه بر آن که بر حرفه خود مسلط است با رفتار مناسب نیز کودکان و مراجعان جوان‌تر را به دنبال کردن درمان علاقه‌مند می‌کند.

انواع ارتودنسی کودکان

زمانی که مشخص شد کودک شما با چه مشکلاتی در ناحیه فک و دندان‌ها روبرو است، زمان آن می‌رسد که دندان پزشک بسته به تشخیص خود نوع ارتودنسی را مشخص کند. به طور کلی ارتودنسی در دو دسته پلاک‌های متحرک و بریس‌های ثابت طراحی می‌شوند.

1- ارتودنسی کودکان؛ پلاک متحرک

پلاک‌های متحرک به این صورت ساخته می‌شوند که ابتدا از دندان‌ها قالب گرفته می‌شود و سپس دندان پزشک بسته به نیاز دندان‌ها و میزان نیرویی که از طرف پلاک باید به آن‌ها وارد شود، سیم‌ها و ناحیه اتصال آن‌ها را طراحی می‌کند. مزیت این شیوه این است که در زمان خواب، غذا خوردن یا انجام ورزش‌های آبی، کودک می‌تواند پلاک را بردارد. البته مشکلاتی مانند حالت تهوع، تجمع آب دهان و مشکل در تکلم تا زمان عادت کردن کودک که بیش از چند روز نخواهد بود، وجود دارد.

2- ارتودنسی کودکان؛ بریس ثابت

عملکرد این نوع ارتودنسی نیز مشابه مورد قبل با اعمال نیرو انجام می‌شود. آنچه بین نوع متحرک و ثابت تفاوت ایجاد می‌کند، این است که در نوع متحرک تنها سیم‌هایی اطراف دندان را گرفته است و روی هر دندان بسته به نیاز، زائده‌ای جهت اعمال نیرو وجود دارد.

در این روش همانطور که از نام آن پیدا است، نمی‌توان سیم‌ها را خارج کرد.

اگر به تشخیص متخصص ارتودنسی کودکان در شرق تهران، بریس ثابت برای دندان‌های فرزندتان انتخاب شد، مطمئن شوید که او روزانه سه وعده به خوبی و با دقت دندان‌های خود را با مسواک نرم تمیز کند.

ضمن این که اگر روزانه از نخ دندان برای تمیز کردن استفاده کند، دیگر ذرات غذا در بین سیم‌ها باقی نخواهد ماند.

این مورد می‌تواند از معایب بریس‌های ثابت باشد، چرا که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولا برای کودکان سخت است و سعی می‌کنند از زیر انجام آن در بروند.

ارتودنسی دندان برای کودکان چه مزایایی دارد؟

نظم و ترتیب در دندان‌ها محدود به زیبایی نمی‌شود. مهم‌ترین دلیل آن این است که رسیدگی به دندان راحت‌تر بوده، بنابراین دندان دچار پوسیدگی نمی‌شود.

ضمن این که لثه‌ها نیز سالم می‌مانند و مشکلی از بابت ضعف در آن‌ها وجود نخواهد داشت.

بنابراین موارد زیر از مزایای انجام ارتودنسی دندان‌های نامنظم است:

  • کمک به سالم ماندن دندان‌ها
  • کمک به حفظ سلامت لثه
  • بهبود جویدن
  • بهبود صحبت کردن
  • حفظ زیبایی
  • شناسایی و جلوگیری از توسعه بیشتر عادت های بد مانند مکیدن انگشت و زبان و تنفس دهانی
  • (TMJ) جلوگیری از ضعف های رشدی در فک و دندان کودکان و تصحیح اختلالاتی مانند
  • کاهش نیاز به درمان های آینده، از جمله جراحی
  • نتایج با کیفیت بالاتر با خطرات و احتمال ریسک کمتر

هزینه ارتودنسی کودکان در شرق تهران

با مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در تهرانپارس، خواهید دید که هزینه ارتودنسی بسته به میزان مشکلات و تعداد بریس‌ها و پلاک‌هایی که تا زمان درمان کامل نیاز است، مشخص می‌شود.

بنابراین ابتدا کافی است برای یک جلسه مشاوره به دندان پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود طول درمان چقدر خواهد بود و سپس درمورد هزینه‌ها نیز با شما صحبت خواهد شد.

در نهایت از بین گزینه‌هایی که دندان پزشک به شما اعلام خواهد کرد، باید نوع ارتودنسی را انتخاب کنید. بخش اصلی هزینه‌ها نیز پس از انتخاب شما مشخص می‌شود. وقتی از نوع ارتودنسی صحبت می‌کنیم، درواقع منظورمان جنس بریس‌ها و پلاک‌ها است.

میزان درد درمان ارتودنسی

سؤالات بسیاری درمورد این که آیا ارتودنسی در دارد یا خیر وجود دارد. در پاسخ به همه سؤالاتی که ممکن است در ذهن شما وجود داشته باشد، می‌توانیم موارد زیر را بیان کنیم.

  1. مراحل انجام ارتودنسی اعم از قالب گیری تا نصب و تنظیم نیاز به تزریق هیچگونه بی‌حس کننده یا اعمال انواع مسکن ندارد. این مراحل با درد همراه نیستند.
  2. پس از آنکه ارتودنسی اعمال شد، به دلیل نیرویی که به دندان‌ها وارد می‌کند و سعی بر جابجایی آن‌ها دارد طبیعی است که درد احساس شود. این درد معمولا در تمام فکی که ارتودنسی شده است می‌پیچد، اما آنقدر زیاد نیست که از تحمل خارج باشد. اگر درد زیاد باشد، که ممکن است در افرادی که مشکلات حاد دندانی دارند مشاهده شود، در این صورت داروهای مسکن و مصرف غذاهایی که بافت نرم تا متوسط دارند پیشنهاد می‌شود.
  3. در بدترین حالت بیمار ممکن است با التهاب و عفونت لثه مواجه شود. بنابراین در روزهای اول توجه زیادی به کودک خود داشته باشید و هرگونه احساس درد را بررسی کنید. اگر مشکلات حاد شدند، بلافاصله به دندان پزشک مراجعه کنید.
کلینیک دندانپزشکی ترنج
ارتودنسی اطفال در تهرانپارس

انواع بریس و تجهیزات ارتودنسی

حال که با نحوه عملکرد ارتودنسی آشنا شدیم، وقت آن رسیده است که درمورد انواع بریس‌هایی که بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در تهران از آن‌ها استفاده می‌کند صحبت کنیم.

در گذشته بریس‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شدند که دندان‌ها را به طور کامل احاطه کنند، اما امروزه این طراحی به شکلی است که دقیقاً سطح دندان مورد نظر با آن تماس پیدا می‌کند. اکنون بریس‌ها عمدتاً از جنس فولاد ضد زنگ، سرامیک، پلاستیک و ترکیبی از این موارد ساخته می‌شوند.

برخی سیم‌های ارتودنسی نیز از جنس نیکل-تیتانیوم یا مس-تیتانیوم ساخته می‌شوند. این نوع از سیم‌ها نسبت به سیم‌های فولادی به تنظیمات کمتری نیاز دارند. نوع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارد، که به صورت نامرئی ساخته می‌شود و با نام «Invisible trays» شناخته می‌شود.

این نوع، ممکن است برای برخی از افرادی که نیاز به ارتودنسی دارند گزینه‌ای مناسب باشد. چنین ارتودنسی‌هایی سفارشی و متحرک هستند.

سایر تجهیزات ارتودنسی

  1. TAD

TADها پیچ‌هایی کوچک با طول 6 تا 12 میلی متر و قطر 2/1 تا 2 میلی متر هستند.

در صورت لزوم، آن‌ها ممکن است به طور موقت روی استخوان در داخل دهان قرار بگیرند تا نقطه ثابتی برای اعمال نیرو جهت کنترل حرکت دندان‌ها فراهم شود.

TADها امکان پیش بینی بهتر جابجایی دندان‌های بیشتری را فراهم می‌کنند.

  • نوارهای لاستیکی

به نوارهای لاستیکی، الاستیک نیز گفته می‌شود. از آن‌ها زمانی استفاده می‌شود که برای حرکت دندان‌ها و فک‌ها به موقعیت دلخواه به نیروی بیشتری نیاز باشد.

بیمار می‌تواند رنگ دلخواه خود را انتخاب کند. این مورد می‌تواند در جذب کودکان به این درمان مؤثر باشد.

  • سرپوش

برای برخی از بیماران بسته به شرایطی که دارند، استفاده از سرپوش‌ها توصیه می‌شود.

سرپوش وسیله‌ای است که از پست سر به سمت دهان می‌آیند و بخشی از آن به بریس‌ها متصل می‌شود.

این وسیله متحرک است، بنابراین قابل جداسازی از بریس است. مانند نوارهای پلاستیکی، سرپوش نیز برای اعمال نیروی بیشتر استفاده می‌شود.

اگر سرپوش تجویز شود، تنها لازم است در شب زمان خواب و در خانه پوشیده شود.

  • نگهدارنده‌ها

از نگهدارنده‌ها برای ثابت نگه داشتن دندان‌ها پس از برداشتن بریس استفاده می‌شود. زمان می‌برد تا دندان‌های ارتودنسی شده در جای خود ثابت شوند، بنابراین برای جلوگیری از جابجایی مجدد و تثبیت شدن شرایط جدید، استفاده از نگهدارنده الزامی است.

نگهدارنده‌ها می‌توانند متحرک یا ثابت باشند. انواع ثابت به پشت دندان می‌چسبند. برخی از نگهدارنده‌ها از سیم‌های پلاستیکی و فلزی شفاف ساخته شده‌اند و مانند بریس، نگهدارنده‌ها می‌توانند به جانمایی دندان‌ها کمک کنند.

آیا ممکن است بریس‌ها حساسیت ایجاد کنند؟

بله. برخی از افراد به فلزات خاصی مانند نیکل حساسیت دارند.

اگر چنین باشد می‌توان از سیم‌ها و بریس‌هایی با جنس دیگر استفاده کرد. این مورد را فراموش نکنید که برخی به دستکش لاتکس نیز حساسیت دارند.

بنابراین اگر فرزند شما چنین آلرژی‌هایی دارد حتماً قبل از معاینه آن را با دندان پزشک مطرح کنید.

همانطور که پیشتر گفتیم، استفاده از بریس و پلاک‌های ارتودنسی ممکن است عوارضی مانند تورم لثه به همراه داشته باشد، اگر چه این موارد در دسته حساسیت‌ها قرار نمی‌گیرند، اما باید مراقب چنین نشانه‌هایی در کودکان خود باشید. 

برای کودکانی که از بریس استفاده می کنند ، چه غذاهایی ممنوع است؟

بریس‌ها ظریف هستند. شکستن بخشی از آن‌ها می‌تواند منجر به حرکت دندان‌ها در جهت اشتباه و طولانی شدن مدت درمان شود. هر چیزی که سفت، چسبناک یا جویدنی است نباید در طول درمان خورده شود، از جمله:

  • یخ
  • آجیل
  • ذرت بو داده
  • آبنبات
  • آدامس
  • آب نبات جویدنی، مانند کارامل

کودکان باید تا چه مدت از بریس های ارتودنسی استفاده کنند :

طول مدت درمان ارتودنسی کودکان متفاوت است و می ‌توان گفت که بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد :

1_ نوع مشکل موجود در دندان

2_ میزان همکاری کودک با ارتودنتیست

3_ رشد فرزند شما

اما به طور معمول، اغلب کودکان از 18 تا 36 ماه از بریس استفاده می ‌کنند

6 پاسخ

  1. در این سن ارتودنسی انجام بشه امکان داره با بالا رفتن سن عقب بودن فک‌پایین امکان بازگشت وجود داره؟

  2. آیا میشه بجای ارتودنسی فقط از پلاک برای کودک استفاده شود؟
    در صورت امکان تفاوت این دو رو توضیح دهید.

    با سپاس از شما

  3. سلام دخترم ۵ساله هس دندناش خرابه نمیتونه غذا بخوره دهانش بوی بد میده عکس وآزمایش گواهی پزشک اطفال گرفتم ولی دکترش مسافرت رفته امکانش وجود داره نوبت دندانپزشکی تحت بیهوشی به ما بدهید

  4. سلام جناب دکتر. من پسرم 11 سالشه و مشکل شلوغی دندان داره. الان زمان مناسبیه برای درمانش ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک دندانپزشکی ترنج

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.