Search
Close this search box.

بلیچینگ دندان در خانه

اگر هوم بلیچینگ یا همان بلیچینگ دندان در خانه را قرار است انجام دهید در این راهنما اطلاعات کاملی درباره این روش سفید کردن دندان قرار است بیان کنیم.

هزینه هوم بلیچینگ در سال 1403 برای دو فک 9.600 میلیون تومان است.

اگر دندان‌های شما مواردی همچون پوسیدگی، نامرتبی، شکستگی و … را ندارد و فقط رنگش را دوست ندارید بلیچینگ گزینه مناسبی برای شما می‌تواند باشد. البته بهتر است اول متخصص دندانپزشکی ترمیم و زیبایی شما را معاینه کند تا بهترین طرح درمان را خدمت شما اعلام نماید.

برای مشاوره و معاینه رایگان با متخصص فرم زیر را تکمیل نمایید، پذیرش کلینیک برای هماهنگی زمان معاینه با شما تماس خواهد گرفت.

در مقاله هزینه بلیچینگ دندان در شرق تهران درباره انواع بلیچینگ و مخصوصا آفیس بلیچینگ صحبت کردیم در اینجا بیشتر درباره هوم بلیچینگ خواهید خواند.

فرق بلیچینگ هوم و آفیس

بلیچینگ هوم در مقایسه با بلیچینگ آفیس دارای مزایا و معایب خاص خود است. اگر به دنبال نتیجه‌گیری سریع و سفیدی دندان‌های بهتر هستید، روش بلیچینگ آفیس پیشنهاد می‌شود.

اما اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه و مناسب برای دندان‌های حساس هستید، بلیچینگ هوم گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

بلیچینگ دندان در خانه

مزایای بلیچینگ آفیس

بلیچینگ آفیس تحت نظر و کنترل دندانپزشک انجام می‌شود و از بروز عوارض جانبی جلوگیری می‌کند. مزایای بلیچینگ آفیس عبارتند از:

  • نتیجه‌گیری سریع با ماندگاری بیشتر.
  • این روش کاملا آرام و بدون آسیب به لثه و دندان انجام می‌شود.
  • مواد سفیدکننده قوی‌تری در این روش استفاده می‌شود که باعث سفیدی بیشتر دندان‌ها می‌گردد.
  • نتیجه این روش معمولا روشن‌تر و سفیدتر از بلیچینگ هوم است.
  • بلیچینگ آفیس در یک جلسه درمانی قابل انجام است.

مزایای بلیچینگ هوم

قیمت مقرون به‌صرفه و اقتصادی‌ را می‌توان یکی از مزایای بلیچینگ هوم دانست و این روش نسبت به بلیچینگ آفیس ارزان‌تر است.

علاوه ‌بر این، بلیچینگ هوم را می‌توان برای دندان‌های حساس مناسب دانست و افرادی که دندان‌های حساسی دارند بهتر است از این روش استفاده کنند.

از 6 ماه تا 2 سال بسته به بهداشت و عادات غذایی مثل مصرف قهوه، سیگار و غذاهای رنگی ماندگاری بلیچینگ می‌باشد.

نحوه انجام بلیچینگ در خانه

با یادگیری روش بلیچینگ در خانه می‌توانید دندان‌های خود را در منزل سفید و زیبا کنید.

قبل از هر اقدامی باید متخصص ترمیم و زیبایی دندان‌های شما را معاینه نماید، در صورت تشخیص متخصص، یک تری مخصوص شما ایجاد می‌کند.

تری یک قالب براساس دندان‌های شما می‌باشد که متخصص بعد از قالب‌گیری از دندان‌های شما آن را می‌سازد.

شما ابتدا باید دندان‌های خود را مسواک بزنید و با نخ دندان بین دندان‌ها را تمیز کنید. سپس، نوک مخلوط‌کننده سرنگ را به سرنگ وصل کنید.

یک قطره ژل سفید‌کننده را در هر یک از حفره‌های قالب پلاستیکی (تری ها) بچکانید و آن را با نوک سرنگ پخش کنید.

در مرحله بعد، قالب‌های محتوی ژل را روی دندان‌ها قرار دهید و مطمئن شوید کاملا روی دندان‌ها نشسته‌اند. ممکن است در این مرحله حباب‌هایی در ژل مشاهده شود که طبیعی است.

سپس، ژل اضافی بیرون زده از قالب‌ها را با انگشت یا مسواک پاک کنید. ممکن است لثه‌ها کمی سفید شوند که این امر موقتی است.

قالب‌ها را تنها به مدت 15 دقیقه روی دندان‌ها نگه دارید، چرا که بیش از این زمان تأثیری ندارد. بعد از هر بار استفاده، قالب‌ها را از دهان خارج کرده و دندان‌ها و لثه‌ها را با آب و مسواک بشویید.

قالب‌ها را نیز با آب سرد بشویید تا از ژل پاک شوند و آن را در جایی خشک و خنک نگهداری کنید. برای بهترین نتیجه، بلیچینگ هوم را در آغاز روز یا قبل از خواب انجام دهید.

کدام روش بلیچینگ بهتر است؟

بلیچینگ هوم و بلیچینگ آفیس هر دو روش‌های موثری برای سفید کردن دندان هستند، اما هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. بر اساس شرایط و نیاز فردی، یکی از این روش‌ها ممکن است مناسب‌تر باشد.

بلیچینگ هوم یا خانگی یک روش ارزان‌تر و در دسترس‌تر است که می‌توان آن را به راحتی در خانه انجام داد. این روش معمولا با استفاده از موادی مانند ژل‌های سفید کننده که مارک‌های مختلف آن هم در بازار موجود است، انجام می‌شود.

مزیت اصلی این روش این است که فرد قادر است بر اساس برنامه زمانی و مدت زمان مورد نیاز خود اقدام به بلیچینگ کند. همچنین، هزینه آن نسبت به بلیچینگ آفیس کمتر است. البته، نتایج حاصل از بلیچینگ هوم ممکن است کمتر رضایت بخش باشد و در برخی موارد نیاز به بلیچینگ آفیس باشد.

از طرف دیگر، بلیچینگ آفیس یا بالینی، یک روش با نظارت دندانپزشک است که معمولا در کلینیک‌های دندانپزشکی انجام می‌پذیرد.

در این روش، دندانپزشک با استفاده از مواد قوی‌تر و تجهیزات مخصوص، دندان‌ها را به طور ایده‌آل سفید می‌کند.

این روش معمولا موثرتر از بلیچینگ هوم است و نتایج سریع‌تری را به همراه دارد. همچنین، دندانپزشک در طول فرایند انجام بلیچینگ، خطرات بالقوه را کاهش می‌دهد.

قیمت بلیچینگ داروخانه

پک‌های هوم بلیچینگ که در فروشگاه‌های آنلاین و داروخانه‌ها همچون دیجی‌کالا وجود دارند شامل تری و ژل می‌باشد، که البته بازخوردهایی که کاربران داشته‌اند این هست که تری را نزد دندانپزشک تهیه کنید بهتر است.

استفاده از خدمات بلیچینگ دندان در داروخانه یک گزینه مقرون به‌صرفه و در دسترس به حساب می‌آید. قیمت مواد بلیچینگ دندان داروخانه معمولا از 500 هزار تومان آغاز می‌شود و تا 1 میلیون تومان نیز ادامه دارد.

این قیمت بسته به برند، غلظت ماده بلیچینگ و همچنین وجود یا عدم وجود ترکیبات ضد حساسیت در محصول متفاوت است.

افراد باید توجه داشته باشند که حتما قبل از خرید و استفاده، مواد ضد حساسیت بودن محصول را بررسی کنند تا از بروز هرگونه مشکل برای دندان‌های ارزشمند آنها جلوگیری شود.

ناگفته نماند که تنها زمانی می‌توانید برای خرید مواد بلیچینگ از داروخانه اقدام کنید که یک قالب تری بلیچینگ مخصوص دندان‌های خود داشته باشید.

قیمت ژل سفید کننده دندان بلیچینگ هوم

معمولا آنچه را که برای انجام بلیچینگ هوم نیاز دارید دندانپزشک متخصص ترمیم و زیبایی به شما می‌دهد.

قیمت ژل سفیدکننده دندان بلیچینگ هوم به عوامل مختلفی بستگی دارد. برند بلیچینگ هوم در قیمت این محصول تأثیر خواهد گذاشت.

انواع مختلف این ژل معمولا حاوی مواد موثر تر و با کیفیت بهتری هستند که باعث می‌شود نتیجه سفید شدن دندان بهتر و ماندگارتر باشد. همچنین، میزان غلظت و قدرت ژل بلیچینگ هم در قیمت ژل سفید کننده دندان بلیچینگ هوم مؤثر است و ژل‌های با غلظت که قدرت بیشتری برای سفید کردن دندان از خود نشان می‌دهند معمولا گران‌تر هستند.

دیگر عوامل مؤثر شامل محل خرید (داروخانه، فروشگاه های آنلاین و…) و همچنین تخفیفات موجود است. البته، به‌طور کلی قیمت ژل‌های بلیچینگ هوم در محدوده دو میلیون تومان متغیر است که به عوامل ذکر شده بستگی دارد.

بهترین مارک مواد هوم بلیچینگ

در زمینه بهترین برندهای مواد بلیچینگ آفیس (دندانپزشکی)، می‌توان به موارد متعددی اشاره کرد. این برندها به‌دلیل کارآمدی و اثربخشی بالای محصولات خود، بهترین گزینه‌ها برای بلیچینگ آفیس محسوب می‌شوند. همچنین انتخاب هر کدام از این برندها بستگی به نوع و شدت تغییر رنگ دندان‌ها و همچنین نیاز و ترجیح شما دارد.

برخی از انواع بهترین مارک مواد هوم بلیچینگ عبارت‌اند از:

الترادنت Opalescence Boost

این محصول از برند الترادنت یکی از بهترین و پرکاربردترین ژل‌های بلیچینگ است. محتوای 40% هیدروژن پروکساید در ترکیب آن باعث می‌شود که نتایج سفیدسازی دندان‌ها در کمترین زمان ممکن حاصل شود.

ژل بلیچینگ 40 درصد اپالسنس الترادنت Ultradent ا Opalescence Boost 40%

الترادنت Opalescence Endo

این محصول نیز از دیگر تولیدات برند الترادنت به حساب می‌آید و برای بلیچینگ دندان‌هایی طراحی شده که به دلیل درمان ریشه (اندو) تغییر رنگ را تجربه کرده‌اند.

محتوای 35% هیدروژن پروکساید در ترکیب الترادنت Opalescence Endo باعث می‌شود که این ژل بتواند به خوبی لکه‌های ناشی از درمان ریشه را از بین ببرد و دندان‌های شما را کاملا سفید کند.

ژل بلیچینگ دندان با تری

وایت اسمایل Power Whitening

برند آلمانی وایت اسمایل نیز یکی از بهترین برندهای مورد استفاده در بلیچینگ است و جزو اولین‌ها در این عرصه محسوب می‌شود. محصول Power Whitening این شرکت حاوی 40% هیدروژن پروکساید بوده و نتایج سفیدسازی دندان‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌دهد.

مروابن

این برند ایرانی نیز یکی از گزینه‌های مناسب برای بلیچینگ است. کیت بلیچینگ آفیس مراوبن نیازی به نور ندارد و 37% هیدروژن پروکساید را در محتویات خود جای داده است.

 برند FGM Whiteness HP blue

برند FGM برزیلی نیز در زمینه تولید محصولات بلیچینگ آفیس شناخته شده است که مانند بقیه موارد مطابق استانداردهای ایمنی و بهداشت تولید می‌شود. کیت بلیچینگ آفیس مدل Whiteness HP blue این شرکت حاوی 35% هیدروژن پروکساید بوده و بیماران می‌توانند با خرید یک عدد از آن، تا 3 بار به راحتی از آن استفاده کنند.

الترادنت QUICK Opalescence %45

این محصول از برند الترادنت حاوی 45% ژل سفیدکننده کارباماید پروکساید است و طراحی سرنگی این محصول باعث استفاده آسان آن می‌شود.

برند FGM Whiteness HP Maxx

این محصول نیز از دیگر تولیدات برند FGM به حساب می‌آید و حاوی ترکیبات قوی‌تری نسبت به سایر محصولات این شرکت است. محتوای هیدروژن پروکساید در این ژل 38% درنظر گرفته شده است که می‌تواند سفید کنندگی قابل توجهی برای دندان‌های شما به ارمغان بیاورد.

بهترین برند بلیچینگ دندان

دسته مواد بلیچینگ هوم مانند دسته مواد بلیچینگ که در مطب‌های دندانپزشکی به‌کار برده می‌شوند، عملکرد خوبی دارند.

البته، برای اینکه ایمنی افراد عامه، که دانش و اطلاعات کافی در حوزه دندانپزشکی ندارند حفظ شود، فرمول آنها را با قدرت کمتری طراحی کرده‌اند.

میزان هیدروژن پروکساید یا هر ماده سفیدکننده دیگر در آن‌ها معمولا 15 الی 20 درصد کمتر است. لذا، اغلب افراد جامعه می‌توانند از انواع بهترین مواد بلیچینگ در خانه استفاده کنند.

بهترین ژل بلیچینگ دندان بدون هیچ‌گونه عارضه و خطر خاصی در دسترس قرار داشته و شما می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید.

در ادامه به برخی از معتبرترین برندها و مدل‌ها که به عنوان بهترین ژل بلیچینگ دندان شناخته می‌شوند، اشاره خواهیم کرد:

  • ژل بلیچینگ هوم برند Ultradent مدل اوپال سنس (درصدهای مختلف این محصول در بازار موجود و قابل تهیه است)
  • کیت بلیچینگ برند itena مدل Pure Night کارباماید که معمولا یا پروکساید 16.5 درصد عرضه می‌شود.
  • ژل بلیچینگ هوم، برند FGM هیدروژن دارای پروکساید ۱۶ درصد
  • ژل بلیچینگ هوم، برند Oris هیدروژن حاوی پروکساید ۲۰ درصد
  • ژل هوم بلیچینگ 20% opalescence اولترادنت
  • برند Opalescence go – بلیچینگ هوم 15% الترادنت
  • برند بلیچینگ هوم پرفکت Whiteness Perfect
  • بلیچینگ هوم 16 درصد از برند مستردنت Viva Bleaching
  • کیت بلیچینگ هوم مارک الترادنت
  • برند Opalescence 15% – بلیچینگ هوم 15% الترادنت
  • بلیچینگ هوم مارک کبالت (Cobalt Home Bleach)
  • بلیچینگ هوم برند Home Whitening
  • بلیچینگ هوم برند Morva Bleach Home PF مروابن

دندان‌هایی سفید با بلیچینگ در خانه

بلیچینگ هوم یا بلیچینگ دندان در خانه یک روش امن و مطمئن برای سفید کردن دندان‌ها در خانه محسوب می‌شود.

انواع مختلف برندهای ژل بلیچینگ هوم در بازار موجود است و شما می‌توانید با خرید آنها نسبت به انجام بلیچینگ دندان در خانه اقدام نمایید.

ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی ترنج، تمامی خدمات دندانپزشکی را از قبیل بلیچینگ، ارتودنسی، ایمپلنت‌، پروتز و … به‌ صورت کاملا تخصصی ارائه می‌دهیم.

ویژگی‌های خمیر دندان خوب

عدم رسیدگی به بهداشت دهان و دندان می‌تواند مشکلات بسیاری همچون پوسیدگی دندان، عفونت دهان و لثه، آسیب به سلامت

هزینه لمینت دندان

قیمت و هزینه لمینت دندان یکی از پارامترهایی هست که معمولا افراد در انتخاب این خدمات دندانپزشکی زیبایی مدنظر قرار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هوم بلیچینگ | بلیچینگ در خانه

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

برای معاینه رایگان لطفا فرم زیر را تکمیل کنید، در اسرع وقت برای قطعی کردن نوبت‌تان تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.