دندانپزشکی در کرونا کلینیک دندانپزشکی ترنج

ویروس کرونا و دندانپزشکی

(کلینیک دندانپزشکی ترنج )

کرونا علائمی شبیه به سرما خوردگی مانند آب ریزش بینی ، لرزش دستان ، تب ، بدن درد ، عطسه ، سرفه و مشکلات تنفسی دارد.  بنابراین در هنگام مراجعه به دندانپرشکی اگر بیماری با این علائم دیدید در اولین مرحله از فرد فاصله بگیرید و به پرسنل دندانپزشکی اطلاع دهید و همچنین اگر این علائم را در خود دیدید به هیچ عنوان از منزل خارج نشوید .

در کلینیک دندانپزشکی چگونه از انتقال این ویروس جلوگیری می کنیم؟

با توجه به این مورد که در طی چندماه گذشته تمامی افراد درگیر ویروس کرونا هستند و سرعت انتقال این ویروس به شدت زیاد است همگی ملزم به رعایت نکات بهداشت فردی در همه مکان ها به خصوص در دندانپزشکی هستیم که از مهم ترین این نکات رعایت بهداشت تنفسی و دست ها است.

اقدامات پیشگیرانه ای که به بیماران در دندانپزشکی توصیه می کنیم

به بیماران و مراجعین در کلینیک دندانپزشکی توصیه می کنیم در هنگام ورود و خروج از دندانپزشکی دست های خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویند و اگر این امکان فراهم نبود با ژل های ضدعفونی کننده دست و یا پدهای الکلی این کار را انجام دهند. استفاده از دستکش نیز در این امر بسیار کمک کننده است. باید از تماس دست ها با صورت ، سر ، چشم ها و دهان خودداری کنیم.

اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا توسط پرسنل در دندانپزشکی

D

روزانه سطوح فلزی، شیشه ای، و پلاستیکی به طور کامل ضدعفونی شوند این امر برای سطوح فلزی اهمیت زیادی دارد.

D

به بیماران یادآوری کنید که به محض ورود و خروج دست ها را بشویند و یا ضدعفونی کنند.

D

تمام سطوحی که ممکن است بیمار به آن دست بزند مثل کلید، دستگیره و شیرآلات را مرتبا و چند بار در روز ضدعفونی کنید.

D

از بیماران بپرسید از کجا مراجعه می کنند و سابقه سفر اخیر آنها را بپرسید.

D

بیماران دارای علائم تب، سرفه، تنگی نفس را به مراکز مراقبتی معرفی کرده و از پذیرش آنها خودداری کنید.

D

کلیه کارکنان مطب به طور مداوم از ماسک و دستکش استفاده کنند.

D

وسایل همراه بیمار مثل کیف و … را به اتاق دندانپزشک نبرید.

D

دندانپزشکان و درمانگران حتما از شیلد محافظ استفاده کنند.

D

طبق روال گذشته پسماندهای مطب و کلینیک را به سیستم دفع زباله های بهداشتی تحویل دهید و مطمئن شوید که این اقدام به طور کامل انجام شده است.

D

وسایل یک بار مصرف بیمار را نیز طبق روال گذشته با دستکش محافظ در سیستم پسماند بسته بندی کنید.

D

برای ضد عفونی سطوح و از بین بردن ویروس کرونا از این سطوح می توانید از این مواد استفاده کنید: سفید کننده یا کلر، حلال های اتری، اتانول 75 درصد پراستیک اسید و کلروفرم.

D

حفظ فاصله یک متری با کسانی که علائم بیماری دارند ضروری است.