بهترین زمان مراجعه به دندانپزشک

متخصصان دندانپزشکی براین باورند که مردم باید به صورت منظم هر ۶ ماه یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنند و این یک قاعده مهم در پیشگیری و تشخیص مشکلات دهان و دندان است.

البته جدا از اینکه هر 6 ماه یکبار باید چنین قرار ملاقاتی را ترتیب داد، علائمی نیز وجود دارد که نشان می دهد شما باید آماده مراجعه به دندانپزشک شوید.

1 بوی بد دهان :

همانطور که می دانید بوی بد دهان مشکلی است که همه افرادممکن است برایشان پیش بیاید. برخی اوقات ممکن است به صورت موقت و به دنبال مصرف برخی مواد غذایی یا کم آبی بدن دچار بوی بد دهان شوید.

اما اگر برای یک مدت طولانی دهانتان بوی بدی می دهد و نمی دانید دلیلش چیست حتما باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

بوی بدن دهان زمانی که خیلی طول بکشد ممکن است نشان دهنده یک مشکل جدی باشد که نیازمند مراجعه به کلینیک دندانپزشکی است.

2- تغییر رنگ دندان :

به طور کلی تغییر رنگ دندان ها می تواند نشانه ای از بهداشت ضعیف دهان و دندان باشد.

اگرچه شرایط دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث تغییر رنگ آن ها شود.

شاید بتوان با روش های خانگی اقدام به سفید کردن دندان ها کرد، اما ایمن ترین و بهترین کار این است که قبل از هر چیزی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

3- تورم و خونریزی لثه :

باید گفت که یکی از علائم رایج که نیازمند توجه ویژه است حساسیت لثه ها است.

برخی اوقات ممکن است به دلیل عواملی لثه ها متورم شده و نسبت به لمس حساس شوند. اگر در کنار این دو علامت، لثه مستعد خونریزی باشد یا خونریزی کند حتما باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. تا علت هرچه زودتر تشخیص داده شده و درمان شود.

4- آسیب دیدن دندان :

هرگونه ترک در سطح دندان و یا لب پر شدن آن باید جدی گرفته شود. زیرا این مشکلات می توانند به مینای دندان شما آسیب وارد کرده و حتی در صورت جدی گرفته نشدن می تواند باعث عفونت پالپ دندان و در نهایت از دست رفتن دندان شود.

اگر فکر می کنید دندان شما آسیب دیده است قبل از وارد شدن آسیب بیشتر به آن مراجعه به کلینیک دندانپزشکی را در اولویت خودتان قرار دهید.