Search
Close this search box.

ایمپلنت فوری چیست؟

استفاده از ایمپلنت‌های دندانی، راه حل مناسبی برای درمانِ دندان از دست رفته‌ی افرادی است که به دنبال لبخندی زیبا هستند. این ایمپلنت‌ها از نظر شکل، اندازه و رنگ بسیار طبیعی به نظر می‌رسند و قابل تشخیص از دندان‌های واقعی فرد نیستند. حقیقتی که فقط خود فرد و دندانپزشک از آن آگاه هستند!

چه افرادی نباید ایمپلنت انجام دهند؟
ایمپلنت فوری

امروزه با توسعه‌ی تکنیک‌های بالینی و مواد بیولوژیکی و زیست سازگار، پیشرفت‌های زیادی در روش‌های ترمیمی دندان، بویژه درمان ایمپلنت دندان بوجود آمده است، از جمله: روش ایمپلنت دندان و ایمپلنت فوری.

پُر کردن جای خالی دندان با استفاده از ایمپلنت، جزو روش‌های درمانی موفق محسوب می‌شود و از پروتکل‌های مختلفی جهت انجام این روش استفاده می‌گردد. در سال 1976 هیمک (Heimke) و شولت (Schulte) برای اولین بار ترمیم دندان به روش ایمپلنت فوری را ارائه دادند.

کاهش تعداد اعمال جراحی، موقعیت ایده‌آل ایمپلنت سه‌بُعدی، زیبایی بافت نرم دندان و… از مزایای بالقوه‌ی این روش درمانی عنوان شده است.

در ادامه، به آشنایی بیشتر روش‌های درمانی ایمپلنت دندان ، ایمپلنت فوری دندان و مزایا و معایب هرکدام می‌پردازیم. درصورتی‌که در فکر کاشت و ایمپلنت دندان هستید، توصیه می‌شود این محتوا را مطالعه فرمایید.

ایمپلنت فوری چیست؟

نحوه انجام ایمپلنت فوری تا حدی مشابه ایمپلنت دندان است با این تفاوت که بدون انجام جراحی فلپ یا برش لثه انجام خواهد شد. در این روش معمولاً بلافاصله بعد از کشیدن دندان، از پانچ بافتی که دارای لبه‌های تیز است جهت کاشت پایه ایمپلنت استفاده می‌شود. لذا، در مدت زمان کمتری کار ایمپلنت دندان می‌تواند انجام شود. ازاینرو، ممکن است طرفداران خاص خود را داشته باشد.


مزایای ایمپلنت فوری


این روش نیازی به برش لثه یا جراحی فلپ ندارد و مراجعه کننده درد و خونریزی کمتری را تحمل می‌کند. ازاینرو، مناسب بیماران با فشار خون بالا و دیابتی خواهد بود.
نصبِ تاجِ موقتِ دندان بلافاصله بعد از انجام ایمپلنت صورت می‌گیرد، لذا مدت زمان بهبودی فرد ممکن است سریع‌تر باشد.

عوارض ایمپلنت فوری یا یک روزه

  1. احتمال ناموفق بودن روش ایمپلنت فوری به دلیل سرعت انجام کار، بسیار بالا است.
  2. پزشک نیاز به دقت بسیار بالایی برای اتصال فوری تاج دندان دارد.
  3. از مهمترین عوارض ایمپلنت فوری، این است که به دلیل انجام کار در زمان سریعتر، ممکن است پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان فک جوش نخورد و منجر به جدا شدن ایمپلنت و هزینه مجدد برای بیمار شود.
  4. همچنین حرکت پایه ایمپلنت فوری و شُل شدن آن بعد از جراحی و کاشت آن، مشکل دیگری است که معمولاً ایجاد می‌شود.
  5. از طرفی احتمال عفونت‌های شدید و درد بعد از پایان کار، ممکن است تا مدت‌ها بیمار را درگیر سازد.

قیمت کاشت دندان فوری

عوامل مختلفی بر قیمت ایمپلنت فوری دندان یا کاشت دندان فوری موثر هستند. از جمله:

  1. جنس ایمپلنت
  2. کشور سازنده ایمپلنت
  3. برند ایمپلنت
  4. درجه‌بندی ایمپلنت
  5. مهارت و تجربه دندانپزشک معالج
  6. نوع جراحی و چگونگی استخوان فک و در صورت لزوم بازسازی فک (در صورت تحلیل آن)
  7. قیمت ارز


تفاوت دوره درمان ایمپلنت فوری و ایمپلنت دندان

در ایمپلنت فوری بلافاصله بعد از کشیدن دندان می‌توان اقدام به انجام ایمپلنت فوری دندان نمود و حتی امروزه برخی از مراکز دندانپزشکی و دندانپزشکان ادعا می‌کنند کل پروسه ایمپلنت را طی مدت یک روز انجام می‌دهند.

از طرفی همانطور که گفته شد در روش ایمپلنت دندان، بعد از کشیدن ریشه دندان ممکن است 3 تا 6 ماه روند تکمیل پروسه ایمپلنت طول بکشد.

لذا طول دوره درمان این دو روش متفاوت بوده و از طرفی وابسته به فاصله زمانی کشیدن دندان تا انجام روش درمانی ایمپلنت نیز می‌باشد.

بالطبع در روش ایمپلنت فوری به دلیل ریسک بالا و عدم اطمینان کافی از اتصال پایه ایمپلنت به فک و همینطور عوارض جانبی، امکان طولانی شدن دوره درمان وجود دارد.

توصیه بسیاری از دندانپزشکان و متخصصان مجرب این است که به هیچ عنوان فریب مراکز درمانی و یا معدود دندانپزشکانی که ادعا دارند روش درمانی ایمپلنت فوری را ظرف مدت یک روز انجام می‌دهند، نخورید. هزینه انجام ایمپلنت نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی بیشتر است.

لذا، صرف اینکه با انجام روش ایمپلنت فوری در زمان کمتر و با هزینه پایین‌تر، نسبت به ایمپلنت دندان اقدام کنید، بهتر است به مراکز معتبر و پزشکان ماهر مراجعه کنید و روش درمانی مطمئن‌تر با دوام و ماندگاری طولانی و حتی مادام‌العمر را تجربه نمایید تا مجبور به پرداخت هزینه گزاف و مجدد دندانپزشکی نشوید.

در نهایت توصیه می‌شود جهت انتخاب روند درمانی از قبیل نوع و برند ایمپلنت و سایر موارد با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

ایمپلنت فوری یا یک روزه دندان چیست؟

ایمپلنت یک روزه یا فوری یک روش کاشت ایمپلنت می باشد که به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته و شکسته در زمان کمتر از حالت عادی ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت یک روزه یا فوری برای چه کسانی مناسب هست؟

انجام ایمپلنت دندان فوری شرایط خاص خودش را دارد که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید رایگان با دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی ترنج مشورت نمایید.

بهترین دکتر دندانپزشک ایمپلنت فوری دندان را چگونه انتخاب نمایم؟

تجربه و مهارت دندانپزشک برای اجرا ایمپلنت فوری خیلی مهم می‌باشد. برای انتخاب دندانپزشک خوب برای ایمپلنت فوری در تهرانپارس می‌توانید نظرات بیماران قبلی را مطالعه نمایید.

هزینه ایمپلنت فوری در تهران چقدر می‌باشد؟

هزینه کاشت دندان به صورت فوری در شرق تهران به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مقاله به مفصل توضیح داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.