Search
Close this search box.

ایمپلنت بدون جراحی

یکی از روش‌های پیشرفته کاشت دندان، ایمپلنت بدون جراحی است که لثه را برش نمی‌زنند و بخیه نیز لازم نیست.


برای انجام این کار اگر بافت لثه و استخوان فک از وضعیت مناسبی برخوردار باشند و امکان دید مستقیم برای جاگذاری ایمپلنت دندان فراهم شود، دندانپزشک مراحل اجرای کار را بر عهده می‌گیرد، در غیر این صورت ایمپلنت بدون جراحی امکانپذیر نیست.

به صورت کلی هم ایملنت دندان شرایط خاص خودش را دارد که برای اطلاع از آن این صفحه را مشاهده نمایید: برای کاشت ایمپلنت دندان چه شرایطی لازم است

ایمپلنت بدون جراحی، نیاز به عمل جراحی ندارد و بدون هیچ‌گونه خونریزی و بخیه انجام می‌شود. ایمپلنت بدون جراحی با روش‌های متعددی امکانپذیر است که یکی از این روش‌ها ایمپلنت دندان با پانچ است.

چه افرادی نباید ایمپلنت انجام دهند؟
ایمپلنت بدون جراحی چگونه است؟

دندانپزشک با کمک وسیله‌ای که پانچ نام دارد، بر روی لثه یک حفره کوچکی را به وجود آورده و در نتیجه پایه را در محل مناسب خود جاگذاری می‌کند.

در ایمپلنت دندان با لیزر، از دندان‌ها و استخوان فک تصویر سه‌بعدی موجود است که دندانپزشک با مشاهده این تصویر، محل مناسب ایمپلنت را تعیین کرده و در نهایت با استفاده از لیزر حفره را بر روی لثه ایجاد می‌کند. دندانپزشک متخصص ایمپلنت برای انجام این کار باید از تجربه و مهارت‌های لازم برخوردار باشد تا بتواند به راحتی محل مناسب کاشت دندان را پیدا کند.

بیمار در ایمپلنت بدون جراحی نسبت به روش معمولی ایمپلنت دندان، نتیجه بهتری را به دست می‌آورد و نیاز نیست دوره نقاهت طولانی را سپری کند.

ولی در روش معمولی ایمپلنت، دندانپزشک ناچار است بخشی از لثه را کنار بزند تا بتواند به استخوان فک دسترسی داشته باشد و کار خود را برای کاشت دندان انجام دهد.

گاهی اوقات ممکن است فرد دندان خود را کشیده باشد ولی ریشه دندان سالم بوده و عیب و نقصی در آن مشاهده نشود، در این صورت متخصص می‌تواند با در نظر گرفتن میزان دوام بافت لثه و استخوان فک، از این حفره ایجاد شده استفاده کرده و ایمپلنت را در آن قرار دهد.


اگر به هر دلیلی بعد از کشیدن دندان، لثه و فک از مقاومت کافی برخوردار نباشند و یا با گذشت زمان حفره سینوس از بین رفته باشد، متخصص قادر نیست ایمپلنت بدون جراحی را انجام دهد. در این شرایط فرد باید طی مراحلی برای پیوند استخوان یا لثه اقدام کند.

امروزه با گسترش علم و فناوری نوین ایمپلنت دندان، بدون عمل جراحی و برش انجام می‌شود که در سراسر دنیا با عنوان یکی از روش‌های کم‌تهاجم مطرح است.

ایمپلنت بدون جراحی برای افراد دیابتی و سیگاری که میزان تراکم استخوان فک خود را از دست داده‌اند می‌تواند گزینه مناسبی برای کاشت دندان محسوب شود.

در حال حاضر این روش با تعداد متقاضیان زیاد به یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای ایمپلنت دندان به شمار می‌آید.

ایمپلنت بدون جراحی چگونه انجام می‌شود؟

نخست دندانپزشک وضعیت لثه، دندان‌ها و استخوان فک بیمار را معاینه می‌کند و پس از اینکه از سلامت آن‌ها مطمئن شد، از ساختار دندان و لثه عکس‌هایی گرفته می‌شود تا دندانپزشک با کل آناتومی دندان‌های بیمار آشنا شود و سپس به کاشت دندان اقدام کند.

پس از تهیه عکس‌های مرتبط با بافت لثه و دندان، از استخوان فک اسکن انجام می‌دهند.

در نهایت دندانپزشک با کنار هم قرار دادن این عکس‌ها به یک نتیجه کلی می‌رسد که وضعیت استخوان فک برای عمل ایمپلنت مناسب است یا باید از روش دیگری استفاده شود.

متخصص با استفاده از این تصاویر سه‌بعدی، عمل ایمپلنت دندان را با کیفیت بهتر و در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

در صورتی که فک بیمار از شرایط خوبی برخوردار باشد، دندانپزشک با در نظر گرفتن رشته‌های عصبی محل کاشت دندان را تعیین کرده و در نتیجه بدون درد و خونریزی با ایجاد یک حفره کوچک، ایمپلنت را سر جای خود قرار می‌دهد.

مزایا و معایب ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی مانند سایر روش‌های کاشت دندان دارای مزایا و معایبی است که به این موارد اشاره می‌کنیم. در ابتدا بهتر است با مزایای این روش آشنا شویم.


از آنجایی که در ایمپلنت بدون جراحی، بر روی لثه و فک بیمار عمل جراحی صورت نمی‌گیرد، کاشت دندان در یک روز انجام می‌شود و نیاز نیست به طور مکرر به متخصص مراجعه و مدت‌زمان طولانی را برای این کار سپری کرد.

پس از انجام ایمپلنت بدون جراحی، بیمار خیلی سریع بهبود پیدا می‌کند. بیمار در زمان درمان، درد کمتری را تحمل کرده و میزان خونریزی کم است.

افرادی که مبتلا به دیابت، فشارخون، استروژن بالا و سرطان هستند یا بیماری‌هایی از این قبیل دارند می‌توانند بدون هیچ خطری برای کاشت دندان به این روش اقدام کنند. در این روش کار با سرعت بالایی انجام شده و متخصص می‌تواند در طول یک جلسه چند دندان را درست کند.

ایمپلنت دندان بدون جراحی با تمام مزایایی که به همراه دارد از معایبی نیز برخوردار است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در این روش پیوند لثه و استخوان فک امکانپذیر نیست و دندانپزشک نمی‌تواند عمل پیوند را انجام دهد.

برای انجام ایمپلنت بدون جراحی اگر دندان‌های مجاور از سلامت کامل برخوردار باشند می‌توان از این روش استفاده کرد، در غیر این صورت این کار امکانپذیر نخواهد بود. ایمپلنتی که به روش لیزر توسط متخصص انجام می‌شود نسبت به ایمپلنت معمولی بسیار گران است و بیمار باید هزینه زیادی را صرف کند.

ممکن است در این روش برای جاگذاری ایمپلنت، مقداری از بافت لثه خراب و یا دچار عفونت شود. آسیب دیدن رشته‌های عصبی، آسیب به دندان‌های مجاور و ایجاد مشکلاتی در استخوان فک نیز از عوارض احتمالی ایمپلنت بدون جراحی است.

معمولا ایمپلنت به روش لیزر یا دیجیتال 6 ماه زمان می‌برد تا نتایج حاصل از آن بر روی دندان مشاهده شود.

هزینه ایمپلنت دندان بدون جراحی

هزینه ایمپلنت دندان بدون جراحی به عوامل زیادی بستگی دارد و بر اساس تخصص دندانپزشک و تجهیزاتی که به کار می‌برد متفاوت است. جنس موادی که در ایمپلنت استفاده می‌شود بر روی هزینه آن تأثیرگذار است. نوع برند و کشور سازنده ایمپلنت قیمت آن را تحت تأثیر قرار داده و موجب افزایش یا کاهش هزینه کلی می‌شود.

در ایمپلنت به روش لیزر یا دیجیتال، ساخت پروتز در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و همین عامل در روند قیمت بالای آن نسبت به سایر روش‌ها بی‌تأثیر نخواهد بود.

ایمپلنت لیزر 30 درصد گران‌قیمت‌تر از ایمپلنت معمولی است و معمولا با صرف هزینه 15 میلیون تومان و یا بیشتر انجام می‌شود.

آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت انجام داد؟

ایمپلنت بدون جراحی برای افراد دیابتی و سیگاری که میزان تراکم استخوان فک خود را از دست داده‌اند می‌تواند گزینه مناسبی برای کاشت دندان محسوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مزایای ایمپلنت نسبت به دندان مصنوعی

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.