Search
Close this search box.

ارتودنسی دیمون چیست

از براکت ارتودنسی دیمون مانند دیگر براکت ها برای جابه جا کردن دندان به جایگاه درست استفاده می شود، اما این نوع براکت از شیوه نسبتا متفاوتی برای این کار استفاده می کند. تفاوت اصلی براکت های دیمون نسبت به براکت های معمولی، استفاده از یک درپوش فلزی به جای اورینگ (کش های نگهدارنده دور براکت) است. بدین طریق که متخصص ارتودنسی پس از جایگذاری سیم درون شیار براکت، درپوش را روی سیم چفت می کند. این در حالی است که در روش معمولی، جهت نگهداشتن سیم درون براکت از حلقه های الاستیکی به نام اورینگ استفاده می شود.

ارتودنسی دیمون چیست؟

وجود درپوش فلزی به جای اورینگ در براکت دیمون باعث می شود که اصطحکاک سیم و براکت کمتر شده و این امر سبب می شود که دندان ها به راحتی بتوانند در طول سیم حرکت کنند.

در دستگاه ارتودنسی دیمون نیروی اعمال شده کم تر از براکت معمولی است و بیمار درد و آزردگی کمتری را در طول درمان تجربه می کند درواقع به گونه ای می باشد که دیگر نیاز به کش های کوچک در اطراف هر براکت نیست و در نتیجه بیمار می تواند به راحتی اطراف سیم و براکت ها را تمیز کند.

در حالی که در روش های دیگر ارتودنسی میکروارگانیسم ها به راحتی می توانند در اطراف کش ها تجمع نمایند و رعایت بهداشت را به ویژه برای کودکان کم سن دچار مشکل کنند. در این سیستم بهداشت اطراف براکت ها بهبود یافته و معضل تغییر رنگ کش های دور براکت از بین می رود.

ارتودنسی دیمون چه تفاوتی با دیگر ارتودنسی ها دارد؟

برخلاف دیگر روش های ارتودنسی که باید براکت ها به طور منظم سفت و تنظیم شوند. در سیستم ارتودنسی دیمون براکت های دیمون از یک مکانیزم کشویی استفاده می کنند که در آن سیم به براکت متصل می شود و همانطور که دندان ها در حال تراز شدن هستند.

این براکت ها نیز به صورت طبیعی حرکت می کنند. این قابلیت در براکت های دیمون موجب راحتی ، ظاهر بهتر و توانایی مهیا کردن نتایج بهتر در زمان کمتر می شود. 

برای ویزیت ارتودنسی دیمون هر چند وقت یک بار باید به ارتودنتیست مرجعه کرد؟

برای ویزیت ارتودنسی دیمون معمولا هر 6 الی 10 هفته یک بار نیاز است که بیمار توسط متخصص ارتودنسی ویزیت شود. این در حالی است که زمان ویزیت های دوره ای در ارتودنسی با براکت معمولی 4 الی 6 هفته یکبار می باشد. این موضوع می تواند برای بیمارانی که در شهری متفاوت از متخصص ارتودنسی خود زندگی می کنند و یا به دلیل انجام پروسه مهاجرت بین دو کشور در رفت و آمد می باشند یک مزیت می باشد که تعداد ملاقات های آن ها با متخصص ارتودنسی کاهش میابد. متخصصین ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی ترنج با سال ها تجربه و داشتن درمان های موفق فراوان با این روش، می توانند نقش شایانی در درمان شما مراجعین عزیز داشته باشند.

درمان ارتودنسی دیمون چقدر زمان نیاز دارد؟

گفتنی است که درمان های ارتودنسی در تمام روش ها دارای میانگین مدت زمان یکسانی هستند که بسته به نوع ناهنجاری و همچنین سن بیمار ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشند. در کل برای درمان ارتودنسی دیمون حدود 6 تا 24 ماه زمان نیاز است تا به طور کامل نا هنجاری برطرف گردد. اما طول درمان در ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی معمولی کوتاه تر است

ارتودنسی دیمون چه مزایایی دارد؟

1_ ظاهر بهتری دارند و همچنین زمان درمان سریع تر می باشد

2_ امکان کمتر برای تجمع باکتری ها بر روی براکت ها

3_ براکت های دیمون در اصلاح ازدحام شدید دندان ها (Crowding) موثر تر و راحت تر است و نرخ بازگشت (Relapse) کمتری دارد

4_ ایجاد اصطحکاک کمتر که در نتیجه منجر به درد و آزردگی کمتر در حین درمان و احتمال صدمه کمتر به ریشه دندان ها نیز می شود

2 پاسخ

    1. با سلام و احترام
      هزینه درمان ارتودنسی پس از تعیین طرح درمان مشخص میگردد. طرح درمان ارتودنسی پس از معاینه بالینی و ارزیابی مدارک درمانی نظیر رادیوگرافی ها و کست های گچی مشخص میگردد.
      در خصوص هزینه ارتودنسی دیمون، ابتدا هزینه درمان مشخص میگردد و با توجه به هزینه بالاتر سیستم دیمون نسبت به سیستم معمولی، چند درصدی به هزینه درمان اضافه میشود.

      کلینیک دندانپزشکی ترنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلینیک دندانپزشکی ترنج

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.