Search
Close this search box.

چگونه لبخند جذابی داشته باشیم؟

یکی از رفتارهایی که باعث افزایش جذابیت افراد می‌ شود، لبخند زدن است. لبخند زدن و داشتن لبخند جذاب همراه با دندان‌های زیبا و مرتب باعث می‌‌شود شما فردی مثبت و دوست‌ داشتنی در میان اطرافیان به‌ نظر برسید.

با لبخند زدن اثرات عاطفی و ارتباطی مثبتی به‌ شکل ناخودآگاه و تلویحی در دیگران ایجاد می‌‌کنید. لبخند جذاب کلید موفقیت شما در رابطه‌‌های مختلف خواهد بود.

ما لبخند جذاب را به شما هدیه می دهیم.

برای داشتن دندان هایی با خط لبخند جذاب و زیبا باید ابتدا نامنظم بودن دندان‌ها را اصلاح کنیم و سپس با انجام درمان‌های دندانپزشکی مانند درمان ارتودنسی دندان می‌توان آن‌ها را مرتب کرد و همچنین ظاهر دندان‌ها را با استفاده از درمان های لمینت دندان ، ونیر کامپوزیت بهبود بخشید.

جالب است بدانید که تحقیقات مختلف نشان می‌‌دهد که افرادی که خنده رو هستند و لبخند به لب دارند، دوست‌ داشتنی‌ تر و جذاب شناخته می‌ شوند، اما افراد با چهره‌ اخمو و غمگین زیاد طرفداری ندارند و نفوذ ناپذیر به‌ نظر می‌‌رسند.

حالت چهره‌ ما وقتی اخمو هستیم، پیام‌‌هایی ناخودآگاه به محیط می‌ فرستد و به‌ طور ضمنی اعلام می کند که میلی به برقراری ارتباط با دیگران ندارد.

در طراحی یک طرح لبخند جذاب و متناسب عوامل مختلفی در نظر گرفته می‌شود :

1_ فرم لب‌ ها

2_ محل و فرم دندان‌ ها

3_ اندازه و نسبت فک به صورت

4_ شکل کلی قوس دندان‌ های بالا و پایین

و همچنین میزان دیده‌ شدن لثه و دندان‌ ها در حین لبخند زدن

یه یاد داشته باشید که عوامل مختلفی از شکل دندان‌ ها گرفته تا فرم فک و شکل صورت، و حتی شخصیت و نحوه رفتار و برخورد هر فرد در پیاده‌ سازی یک طرح لبخند مناسب برای هر چهره حائز اهمیت است. از جمله مهم است دندانپزشکی که مهارت کافی در طراحی لبخند زیبا داشته باشد می‌ تواند با هدیه دادن لبخندی جدید به شما تأثیر غیرقابل انکاری در شخصیت‌ شناسی چهره داشته باشد.

قابل ذکر است که ارزیابی شکل صورت یکی از شاخص‌ های تأثیرگذار در طرح لبخند ایده‌ آل برای هر فرد است. همانطور که می دانید صورت هر فرد شکل خاصی دارد. بعضی صورت‌ ها گرد است، بعضی مربعی، و بعضی از صورت ها نیز فرم مثلثی دارد.صورت شما هر کدام از این شکل‌ ها که باشد، یک طراحی درست و متناسب می‌ تواند طرح لبخند شما را در هارمونی با چهره و شخصیتتان بسازد.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در زیبایی لبخند شما بسیار تاثیر گذار باشد رنگ دندان هایتان است. اگر دارای دندان های خراب و شکسته ای هستید و می خواهید اقدام به پر کردن دندان های خود کنید به توصیه کلینیک دندانپزشکی ترنج برای حفظ زیبایی از مواد کامپوزیتی استفاده نمایید که هم رنگ دندان باشند. دندان هایی که تیره هستند و یا رنگ پریده می باشند به مانند ظاهر دندان های پیر و فرسوده می باشند و همین می تواند مانع داشتن لبخند زیبا برای شما باشد.

مزایای طراحی لبخند :

  1. دندان ها را سفیدتر و زیباتر کند.
  2. تراز دندان ها را باهم و همچنین با لب پایین شما متعادل کند.
  3. بیماری پوسیدگی دندان، بیماری های لثه ای، و عفونت دندان را کاهش دهد.
  4. چهره بیمار را سالم تر و جوان تر نشان دهد.
  5. اعتماد به نفس بیمار را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

مراحل اجرای تکنیک طراحی لبخند

تکنیک طراحی لبخند در سه مرحله انجام می شود که به شرح زیر می باشد :

مرحله اول : شامل دیجیتالی کردن مدل دندان های شما برای طرح درمان با استفاده از اسکن لیزری یا نوری است.


مرحله دوم : یک طراحی گرافیکی کامپیوتری با استفاده از نرم افزار سه بعدی در جهت بهبود ساختار های دندانی و ارتقای زیبایی لبخند صورت میگیرد.


مرحله سوم (آخر) : براساس اطلاعات بدست آمده از اسکن ، پروتز، لیمینیت در مدت زمان کوتاهی توسط دستگاه CAD-CAM تولید می شود.


در طراحی لبخند عوامل مختلفی در نظر گرفته می ‌شود که عبارت اند از :

  1. فرم و بیرون زدگی لب‌ ها
  2. محل و فرم دندان‌ ها
  3. اندازه و نسبت فک به صورت
  4. شکل کلی قوس دندان‌ های بالا و پایین

انواع روش های طراحی لبخند :

طراحی لبخند با درمان بلیچینگ (سفید کردن دندان) :

درمان بلیچینگ یا (سفید کردن دندان) در کلینیک دندانپزشکی ترنج یکی از روش های متداول برای اصلاح رنگ دندان های بد رنگ می باشد که سبب بهبود واضح طرح لبخند شما می شود. برای افرادی که به دنبال داشتن لبخندی زیبا با دندان های سفید و براق با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است.

طراحی لبخند با درمان لمینیت (لمینت) دندان :

می توان گفت که درمان لمینت قابلیت اصلاح تعدادی زیادی از مشکلات زیبایی نظیر بد رنگی دندان ها، شکل و سایز بد دندان ها و یا شکستگی های دندانی را به منظور برای اصلاح طرح لبخند و طراحی لبخند زیبا دارد. لمینت ها پوسته‌ هایی سرامیکی با ضخامت نازک هستند که متناسب با شکل و ویژگی های دندانی هر شخص به صورت منحصر به فرد ساخته می شوند. و همچنین در ساخت این پوسته های نازک لمینت دندان از موادی با رنگ های طبیعی و یا روشن تر از رنگ دندان بیمار (بسته به خواست او) استفاده می شود. لمینت ها را در روی دندان ها چسبانده می کنند. تا مواردی مانند رنگ، ظاهر، اندازه و طول دندان ها را تغییر داده و برای فرد لبخندی گیراتر و زیباتر ساخته شود.

طراحی لبخند با درمان کامپوزیت ونیر دندان :

استفاده از کامپوزیت ونیر، جذاب تر و ایمن تر از روش های قدیمی است که در آن ها از فلز برای پر کردن دندان ها استفاده می شود. امروزه می توان پر کردگی های فلزی قدیمی دندان را با مواد کامپوزیت دندانی همرنگ دندان جایگزین کرد و به این ترتیب طرح لبخند را زیباتر جلوه داد. درمان ونیر کامپوزیت در کلینیک دندانپزشکی ترنج موجب زیباسازی دندان و سفید کردن دندان می شود در بدون اینکه هیج تراشی بر روی دندان صورت گیرد و در این روش به دندان ها آسیبی وارد نمی شود. از دیگر مزایای دیگر این روش امکان ترمیم کامپوزیت ونیر در صورت شکستن یا لب پر شدن میباشد.

طراحی لبخند با درمان ارتودنسی دندان :

می توان گفت که طراحی لبخند با درمان ارتودنسی دندان از بهترین روش های طراحی لبخند می باشد چرا که هیچگونه تغییر یا دست کاری در سطوح دندانی ایجاد نمی شود و کاملا مناسب دندان هایی می باشد که کاملا خوشرنگ و زیبا هستند و فقط دچار نامرتبی می باشند که با انجام روش ارتودنسی مرتب می شوند. در طی درمان ارتودنسی دندانذهای خود بیمار به موقعیت ایده آل شان حرکت داده میذشوند. از مزایای این روش عدم آسیب به دندان ها (تراشیده شدن)، و پایداری درمان میباشد.

لبخند جذاب
لبخند جذاب با ارتودنسی دندان

طراحی لبخند با درمان ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت دندانی درواقع جایگزین ریشه های دندان شما می شود. اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، کاشت دندان و ایمپلنت را به شما توصیه می کنیم و توصیه می شود. این درمان در افزایش اعتماد به نفس افرادی که دندان های خود را از دست داده اند و از لبخندشان احساس خجالت می کنند بسیار تاثیرگذار هست.

ایمپلنت در تهرانپارس
ایمپلنت دندان

مراقبت های توصیه شده دهان و دندان برای داشتن لبخند جذاب :

بهتر است به یاد داشته باشید که داشتن دندان‌های سالم باعث می‌شود لبخند جذاب‌تری داشته باشید.

1- هر روز نخ دندان بکشید

روزی یکی دوبار قبل از مسواک زدن نخ دندان بکشید. نخ دندان کشیدن باعث می‌شود پلاک‌های باقی مانده بین دندان‌ها را از بین برده و از خراب و زرد شدن آن ها جلوگیری می کند.

2- روزی دوبار مسواک بزنید

سعی کنید روزانه 2 دفعه و هر بار حداقل 2 تا 3 دقیقه مسواک بزنید تا دندان هایی سالم و تمیز داشته باشید.برای نتیجه بهتر، از خمیردندان های حاوی فلوراید استفاده کنید.

3- از سفیدکننده های خانگی استفاده کنید

می توانید برای سفید کردن دندان های خود و همچنین داشتن لبخندی جذاب‌تر از سفید کننده‌های خانگی به صورت کوتاه مدت و محدود استفاده کنید.

4- از مواد ایحاد کننده لکه روی دندان‌های‌تان پرهیز کنید

قهوه، چای و نوشیدنی های الکلی باعث تولید لکه روی دندان می‌شوند. بنابراین، سعی کنید این موارد را کمتر مصرف کنید.

خط لبخند برای داشتن لبخند جذاب :

برای درمان و اصلاح زیبایی خنده و داشتن لبخندی زیبا و جذاب به صورت ایده آل بایستی خط فرضی که لبه دندان های بالا را از طرفی به طرف دیگر دنبال کرده و با توجه به حالت و شکل منحنی لب در هنگام لبخند زدن تغییراتی اعمال کرد.

بهتر است بدانید که این تغییرات باعث می شوند خط لبخند به صورت ایده آل و استاندارد در بیاید. طول خط لبخند رابطه مستقیمی با طول دندان ها دارد که این طول دندان ها به عنوان یک شاخص اصلی در این شیوه درمان زیبایی به حساب می آید.

کارهایی که جهت داشتن لبخند زیبا و جذاب شما، انجام می‌پذیرد شامل موارد زیر می شوند :

  1. رنگ دندان‌ها
  2. ایجاد هماهنگی و داشتن توازن میان دندان‌ها
  3. تنظیم موقعیت قرارگیری دندان‌ها نسبت به یکدیگر

توصیه کلینیک دندانپزشکی ترنج برای داشتن لبخندی جذاب :

برای افزایش طول عمر دندان‌هایی که درمان شده‌اند تا لبخند جذابی را به شما هدیه دهند مهم است که مراقبت‌های لازم تجویز شده توسط دندانپزشک خود را رعایت کنید.

رعایت نکاتی که برای سلامتی دندان‌ها ارائه می‌شود نیز از طرف بیمار لازم و ضروری می‌‌باشد.

همانطور که در مطالب بالا گفته شده داشتن لبخندی زیبا و جذاب در زندگی هر فرد از لحاظ شخصی و همچنین اجتماعی بسیار تاثیرگذار است از این رو برای افزایش جذابیت و تبدیل شدن به فردی دوست داشتنی و مثبت، لبخند زدن و داشتن لبخندی جذاب معجزه می کند همچنین برای داشتن رابطه‌های موفق و ارتباط موثر با دیگران داشتن لبخندی زیبا مهم و اساسی است.

بدون شک می‌توان گفت که یکی از فاکتور‌های موثر بر زندگی اجتماعی و حتی میزان موفقیت افراد، به میزان اعتماد به ‌نفس آن‌ها بستگی دارد.

داشتن لبخند جذاب می ‌تواند عزت ‌نفس و به دنبال آن اعتماد به ‌نفس مناسبی را برای فرد به دنبال داشته باشد که همین امر بر کیفیت زندگی او موثر خواهد بود.

اصول یک لبخند زیبا :

  1. دیده شدن دندان های ثنایا
  2. میزان دیده شدن لثه
  3. قوس لبخند
  4. عرض لبخند

3 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    مرسی از سایت خوبتون و اطلاعات مفیدی که میگذارید

    میخواستم بپرسم آیا بوتاکس لب میتواند در کاهش لبخند لثه ای مفید باشد؟

    1. با سلام و احترام
      ضمن تشکر از لطف و اعتماد شما

      بله در مواردی که لبخند لثه ای ناشی حرکت زیاد لب بالا باشد، تزریق بوتاکس میتواند در کاهش لبخند لثه ای (Gummy smile) کمک کننده باشد
      در موارد دیگر با سایر درمانها نظیر درمان ارتودنسی و یا ارتوسرجری و یا جراحی لثه (crown lengthdning) مفید باشد.

      لبخندتان جاویدان

      کلینیک دندانپزشکی ترنج

  2. کار متخصص زیباشون، “خانم دکتر نجاتی فرد” خیلی خوبه. من کامپوزیت پیششون انجام دادم. هر کی دید باورش نمیشد از بس که طبیعی برام کامپوزیت انجام دادن

    واقعا مرسی که پزشک های خوبی مثل خانم دکتر نجاتی فرد رو برای کارهای دندانپزشکی دور هم جمع کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.