جراحی دندان عقل کلینیک دندانپزشکی ترنج

جراحی دندان عقل

(عصب کشی در شرق تهران)

به یاد داشته باشید که جراحی دندان عقل یکی از روش های درمانی در دندانپزشکی است. در کلینیک دندانپزشکی ترنج دندانپزشک سعی می کند روند درمان را بدون کشیدن و یا جراحی دندان انجام دهد اما در برخی موارد راهی جز کشیدن دندان باقی نمی ماند. گاهی دندان عقل به راحتی کشیده نمی شود و نیاز به جراحی دارد. دلایل زیادی برای کشیدن دندان عقل وجود دارد.

همانطور که می دانید دندان عقل، به عنوان دندان آسیا چهارم یکی از دندان های دائمی است. گاهی دندان عقل به صورت کامل رشد نمی کند و یا اینکه به صورت نهفته باقی می ماند به همین دلیل دندان از لثه خارج نمی شود در این شرایط تنها راه جراحی دندان عقل است. اغلب این مشکلات به دلیل عدم وجود فضای کافی برای رشد دندان پیش می آید.

نحوه رشد دندان عقل :

لازم به ذکر است که بدانید از سن ۱۶ تا ۳۲ سالگی دندان عقل امکان رشد دارد. رشد دندان عقل با درد همراه است و به قسمت فک فشار وارد می کند و امکان دارد شخص دچار سردرد و سرگیجه شود. گاهی فرد این درد ها را دارد اما دندان عقل رشد می کند و به حالت نهفته باقی می ماند در این حالت به دندان های دیگر فشار وارد می کند که معمولا با درد های شدیدی همراه است.

مشکلاتی که دندان‌های عقل نهفته ایجاد می‌ کنند :

1_ عفونت دندان

2_ پوسیدگی دندان

3_ تراکم بالای دندان‌ ها

4_ آسیب رساندن به دندان‌ های مجاور

زمان مناسب برای جراحی دندان عقل :

زمانی که دندان عقل به صورت صحیح رشد نکند و باعث ایجاد مشکلاتی در دهان و دندان فرد شود زمان مناسبی برای جراحی و کشیدن دندان عقل خواهد بود. دندان عقل در انتهای دهان شما دردی ایجاد می کند که با حس کردن آن بهتر است به دندانپزشک مربوطه خود مراجعه کنید. گاهی مشکلاتی ایجاد می شود که ممکن است با درد نیز همراه نباشد، اما لزوم جراحی دندان عقل احساس شود.