جراحی دندان عقل نهفته | جراحی دندان عقل در شرق تهران

جراحی دندان عقل نهفته

(دندانپزشکی ترنج و یا unique smile)

دندان عقل نهفته به دندان هایی گفته می شود که راه رشد آن ها بسته است و از راه لثه به حفره دهان وارد می شوند جالب است بدانید که اغلب دندان های عقل دندان نهفته هستند، دندان های نهفته ممکن است بدون درد باشند به طوری که شما حتی متوجه وجود دندان نهفته هم نباشید با این حال زمانی که یک دندان عقل نهفته سعی می کند بیرون بیاید، لثه روی آن عفونی و متورم خواهد شد که می تواند آزار دهنده باشد. حتی ممکن است در نزدیکی دندان یا در گوش آن طرف صورتتان احساس درد داشته باشید

…زمان مناسب کشیدن دندان عقل

دندان های عقل نهفته چه عوارضی را به همراه دارند :

1_ بروز بیماری‌ های لثه

2_ نامرتب شدن دندان‌ ها

3_ درد های عصبی صورت

4_ چرخش دندان‌ های مجاور

5_ تحلیل ریشه دندان مجاور به علت فشار دندان نهفته

6_ بیماری‌ های مفصل گیجگاهی _ فکی و صداهای ناشی از آن

جراحی دندان عقل نهفته :

تمام بافت و استخوان قرار گرفته روی دندان عقل با بهره‌ گیری از تجهیزات تخصصی و پیشرفته جراحی برداشته می‌ شود. از وسایل مخصوص کشیدن دندان برای شل و لق کردن دندان و جدا کردن آن از بافت پیوندی حفره دندانی استفاده می‌ شود. پس از آن که دندان به حد کافی شل شد، جراح آن را با انبر (فورسپس) خارج می‌ کند. این عمل هیچ دردی ندارد و بیمار فقط قدری فشار و لرزش حس می‌ کند. جراح برای این که بتواند دندان را خارج کند، باید آن را بشکند. شنیدن صدای ترک خوردن طبیعی است. دانپزشک برای بسته شدن بافت آن را بخیه می‌ زند تا سریع تر جوش بخورد و التیام بیابد. بیمار موظف است تمامی دستورات و توصیه‌ های جراح را به دقت رعایت کند

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید