Search
Close this search box.

ایمپلنت تک دندان

ممکن است شما نیز یکی از دندان‌های خود را از دست داده باشید. ایمپلنت تک دندان، یک تکنولوژی پیشرفته در حوزه دندانپزشکی است که به شما امکان جایگزینی دندان از دست رفته را می‌دهد.

در بین اقداماتی که برای جایگزینی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد ایمپلنت از موفقیت بالاتری برخوردار است.

ایمپلنت دندان تکی از طریق یک پروسه شامل جراحی مستقیم، و جای‌گذاری ایمپلنت، ساخت دندان و قراردادن پایه و روکش انجام می‌شود.

اگر کیفیت و حجم استخوان آن ناحیه تحلیل نرفته باشد، معمولا می‌توان این مراحل را در یک بار ویزیت انجام نیز داد.

از مزیت‌های ایمپلنت تک دندان می توان به اینکه به سرما و گرما حساسیت نخواهند داشت و اگر که جرمی بر روی دندان های کناری ایمپلنت تجمع پیدا کرد به راحتی با استفاده از قلم دستی یا اولتراسرنیک تمیز می‌شوند و از این رو احتمال بروز بیماری‌های پریودنتال (لثه) کاهش پیدا می‌کنند و یا ممکن است که به طور کامل از بین بروند.

مزایای ایمپلنت یک دندان

  1. خطر از دست رفتن دندان پایه کم است.
  2. ایمپلنت های تک دندان مشکلات مربوط به عصب کشی دندان های کناری را ندارد. به خاطر اینکه دندان‌های مجاور تراش داده نمی‌شوند، و دچار ضعف نمی شوند.
  3. چون در روش ایمپلنت دندان، به هیچ وجه دندان های مجاور تراشیده نمی شوند، احتمال پوسیدگی دندان‌های مجاور خیلی کم است.
  4.  در استفاده از روش ایمپلنت تک دندان برای حل مشکل دندان از دست رفته به دلیل اینکه روی دندان‌های اطراف درمانی انجام نمی‌شود، زیبایی دندان‌های کناری دو چندان می‌شود.

مراحل انجام ایمپلنت تک دندان

 در طول معاینه توسط پزشک، سوابق پزشکی و دندانپزشکی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس عکس برداری با اشعه ایکس را  برای دندان‌ها و لثه‌های شما تجویز می‌شود. این عکس به دندانپزشک کم می‌کند تا بتواند با استفاده از آن‌ها مدلی مناسب برایتان تهیه کند.

در برخی موارد نیز نیاز به عکس‌های پیشرفته تر مانند (CT) توصیه می‌شود. این عکس به دلیل چک کردن مقدار فک موجود برای نگهداری ایمپلنت‌ها و همچنین اعصاب و سینوس منتهی به آن ناحیه تجویز می‌شود.

در چنین شرایطی، اگر با این تصویربرداری مشخص شود که فک شما تراکم استخوان کافی جهت نگهداری ایمپلنت را ندارد، گزینه‌های دیگری برای شما پیشنهاد می‌شود.

قرار دادن ایمپلنت

طریقه کاشت دندان تکی بسیار ساده است و به طور کلی در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. جهت انجام این فرایند به شما بی حسی موضعی تزریق خواهد شد که موجب می‌شود در طول انجام جراحی دردی را تجربه نکنید.  لازم به ذکر است که در برخی موارد تورم و درد بعد از انجام این جراحی کاملا طبیعی است و با مصرف داروهای تجویزی پس از مدتی کاملا برطرف می‌شود.

قرار دادن روکش

پس از انجام مراحل قبلی نوبت به قرار دادن دندان مصنوعی در بالای پایه است. بسته به نوع شرایط، یک دندان مصنوعی می‌تواند به طور موقت یا دائمی جای گذاری شود. انجام این کار نیز روشی کاملا ساده و بی خطر است و هیچ‌گونه درد و ناراحتی را موجب نمی‌شود.

بعد از نصب روکش دائمی می‌توانید از دندان ایمپلنت‌شده به راحتی استفاده کنید. این دندان جایگزین شده درست همانند سایر دندان‌های شما عمل خواهد کرد.

البته شایان ذکر است که برای حفاظت از سلامت لثه و دندان‌ها باید بهداشت دهان و دندان را به طور مرتب رعایت کنید.

ایمپلنت تک دندان چه تفاوتی با بریج دارد؟

زمانی که دندان‌ها را به منظور بریج دندان تراش می‌دهند در ناحیه بی‌دندانی خطر پوسیدگی دندان‌های کناری به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و تقریبا در اکثر موارد دندان‌های مجاور نیاز به درمان عصب‌کشی یا درمان ریشه دارند.

در ایمپلنت‌های دندانی از نظر بهداشتی سطوح بین دندان‌های ایمپلنت را به راحتی می‌توان تمیز کرد و دندان‌های کناری را می‌توان مدت زمان طولانی‌تر از نظر سلامتی حفظ کرد و از بروز بیماری‌های پوسیدگی دندان و یا بیماری‌های لثه‌ای جلوگیری به عمل آورد.

در روش ایمپلنت تک دندان ، ایمپلنت متکی به دندان‌های مجاور نیست و در واقع سلامت دندان‌های مجاور را به خطر نمی اندازد اما در روش بریج ثابت متکی به دندان‌های مجاور است.

ایمپلنت دندان ظاهر و ساختاری نزدیکتر به دندان‌های طبیعی است و همچنین اینکه ایمپلنت دندان در استخوان فک قرار می‌گیرد و استخوان را محفوظ نگه می‌دارد در صورتی‌که بریج دندان باعث می‌شود به مرور زمان استخوان فک دچار تحلیل شود.

قرارگیری ایمپلنت تک دندان در فک

برای قرارگیری ایمپلنت تک دندان در ابتدا پس از معاینه توسط متخصص لثه، ایمپلنت که مشابه یک پیچ می‌باشد در فک قرار داده می‌شود.

در طول دو تا شش ماه ایمپلنت و استخوان مجاز به جوش خوردن به یکدیگر برای تشکیل تکیه‌گاه برای دندان مصنوعی هستند که در طول این مدت چند ماهه، با استفاده از روکش موقت دندان می‌توان روی محل ایمپلنت تک دندان را پوشش داد تا بیمار احساس ناخوشایند بی‌دندانی را در ناحیه جراحی ایمپلنت احساس نکند.

لثه ها پس از چند هفته بهبود می یابند و آماده دریافت روکش دائمی خواهند شد.

ایمپلنت یک دندان چقدر طول می‌کشد

ممکن است برای شما نیز سوال باشد که ایمپلنت یک دندان چقدر زمان می‌برد. لذا باید  گفت که بر اساس نیازهای و شرایط هر فرد، پزشک متخصص تعیین کننده مدت زمان نهایی انجام ایمپلنت است.

ایمپلنت یک دندان چقدر هزینه دارد؟

هزینه‌های جایگزینی دندان که شامل ایمپلنت و روکش می‌شود، به طور معمول در یک محدوده قرار می‌گیرد. اگر مراحل انجام کار شما پیجیده‌تر باشد و شرایط خاصی را دنبال کند، ممکن است بر قیمت نهایی ایمپلنت تاثیرگذار باشد.

در صفحه هزینه ایمپلنت دندان درباره انواع برندهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد و هزینه هر کدام اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

هنگام در نظر گرفتن قیمت ایمپلنت تک دندان، باید به خاطر داشته باشید که در این فرایند دندان کاشته شده سال‌های طولانی برای شما کار خواهد کرد. این روش نسبت به سایر روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته، از موفقیت و طول عمر بالاتری برخوردار است.

ایمپلنت روشی کاملا ایمن برای دندان‌های از دست رفته

ایمپلنت تک دندانی به سبب ماندگاری و ایمن بودن خود، مورد توجه بسیاری از افراد در سرتاسر جهان قرار گرفته است.

براساس تحقیقات اگر به درستی از ایمپلنت محافظت شود تا ۲۵ سال دوام خواهند داشت. اگر شما عزیزان نیز قصد ایمپلنت دندان‌های خود را دارید، پیشنهاد ما به شما کلینیک دندانپزشکی ترنج است. مجموعه دندانپزشکی ترنج با بهره‌گیری از پزشکان متخصص و کاردان، خدمات ارزنده‌ای را در خصوص ایمپلنت و سایر موارد دندانپزشکی به شما عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمپلنت تک دندان در تهرانپارس

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.