Search
Close this search box.

مسواک سافت یا هارد

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که مسواک‌های هارد و سافت هرکدام برای نوعی از دندان ها مناسب می‌باشند، شما اگر لثه و دندان‌های حساسی دارید، توصیه می‌شود که نباید از مسواک هارد استفاده نمایید.

وظیفه اصلی برس مسواک چه می باشد؟

لازم به ذکر است بدانید که مسواک زدن اشتباه دندان‌ها، بسته به نوع برس و مقدار نیروی وارد شده توسط خود فرد، می‌تواند اثراتی منفی بر دندان‌ها داشته باشند.

تحقیقات انجام شده در این زمینه عوامل مختلفی را طبقه‌بندی کرده‌اند که می‌توانند اکثر از داشتن اثرات مثبت، به دندان و لثه آسیب وارد کنند.

تعداد مرتبه‌های مسواک زدن، فواصل مسواک زدن، فشار اعمال شده بر دندان، سختی برس مسواک و کیفیت خمیر دندان مورد بهره‌گیری همه این‌ها می‌توانند عوارضی جانبی در فرآیند تمیز کردن پلاک‌ها و باکتری‌های دندان را داشته باشند.

همچنین گفته شده است عوامل موثر بر تحلیل و آسیب به لثه شامل نحوه مسواک زدن، فواصل مسواک زدن و برس مسواک می‌شود.

مسواک سافت بهتر است یا مسواک هارد

جالب است بدانید که مسواک‌های هارد به مینای دندان و لثه آسیب می‌زنند و مزیت نسبی آن‌ها بر مسواک سافت مقدار حذف بیشتر پلاک‌های موجود در دهان و دندان می‌باشد اما در برابر همه این موارد توجیه استفاده از آن‌ها کافی نمی باشد.

به طور کلی دندانپزشکان مسواک سافت را در حذف پلاک و بقایای مواد غذایی از دندان به قدر کافی موثر می‌دانند.

اما نکته کلیدی در استفاده از آنها راحتی شما است.

باید سایزی را انتخاب کنید که برای دهان شما مناسب است و با آن می‌توانید به تمامی نقاط دهان و دندان دسترسی پیدا کنید.

مسواک زدن، دو بار در روز، نیز اثربخشی آنها را دو چندان می‌کند. در غیر این صورت در مبارزه با پلاک تجمع یافته تاثیر چندانی نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مسواک سافت یا هارد

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.