Search
Close this search box.

داروعفونت دندان و دندان درد

دهان از اندام‌های مهم در بدن به شمار می‌رود که با توجه به نقش‌های متعددی که ایفا می‌کند اعم از تأثیر در تغذیه و غذا خوردن و تنفس و نقش‌های جانبی دیگر نیز مثل تنظیم فشار در گوش این اثر‌گذاری هرچه بیشتر به چشم می‌خورد.

آسیب یا دردی در دهان نیز بسیار مهم و هشدار‌دهنده است چرا که از بسیاری از نقش‌ها باز می‌ماند و در انجام چند کار و وظیفه پشت سر هم مشکل ایجاد می‌شود.

عفونت دندان یکی از این درد‌ها است که در ناحیه دهان به وجود می‌آید که در ادامه به طور مفصل و کامل به دارو عفونت دندان و عوامل و راه‌های آن و چگونگی درمان عفونت دندان و … می‌پردازیم.

همچنین می‌توانید این فایل صوتی که دکتر سهراب آصفی، متخصص ارتودنسی و ناهنجاری‌های دهان، فک و صورت درباره داروهایی که برای تسکین درد دندان استفاده می‌شود را گوش دهید.

چه داروهایی برای دندان درد می‌توان استفاده کرد؟

عفونت دندان چیست؟

عفونت دندان در واقع نتیجه دندان درد است. در صورتی که مشکلی در دندان باشد و توجهی به آن نشود ممکن است در ادامه باعث عفونت در آن ناحیه شود و این تنها به عفونت و درد در دندان ختم نمی‌شود و ممکن است عفونت به سایر نقاط بدن نیز نفوذ کند و به آسیب‌های جدی‌تری منجر شود.

اگر دندانی پوسیده شکسته یا آسیب دیده باشد باید هرچه سریع‌تر در فرصتی مناسب به درمان آن اقدام شود در غیر این صورت به آسیب‌ها در لثه و عفونت آن می‌انجامد.

ولی در حالت کلی عفونت دندانی ناشی از عفونت باکتریایی است که باکتری‌ها به قسمت‌های نرم داخل دندان یا لثه نفوذ می‌کنند که آسیب‌پذیری بالا‌تری دارد و در ادامه با افزایش آسیب‌ها باکتری‌ها به ریشه دندان و کانال‌ها راه پیدا می‌کنند و در ادامه باعث درد بسیار زیاد منجر خواهد شد.

در نتیجه با دارو دندان درد به رفع آن بپردازید.

همچنین بخوانید: روش درمان عفونت دندان در دوران بارداری

عفونت دندان به طور عمده نتیجه عدم رعایت نکات بهداشتی و درمان پوسیدگی دندان می باشد.

عفونت دندان یا آبسه، کیست پر از چرکی است که در اطراف ریشه دندان عفونی تشکیل می شود و همه افراد از کودکان تا سالمندان می توانند به عفونت دندان مبتلا شوند.

اگر شما نیز دندانی دارید که درد آن بهتر نمی شود و به طور مداوم است به احتمال زیاد به عفونت دندان مبتلا شده اید و نیاز به درمان دندانپزشک یا متخصص ریشه دندان دارید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره از بهترین متخصصین ریشه دندان با کلینیک دندانپزشکی ترنج تماس بگیرید.

مهم ‌ترین عوامل ایجاد‌ کننده عفونت دندان چیست؟

عفونت دندانی یکی از آسیب‌های دندانی است که ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی به وجود می‌آید و حتی گاهاً ممکن است مجموعه‌ای از عوامل در به وجود آمدن آن مؤثر باشند.

برای تسکین باید از دارو عفونت دندان و موارد گیاهی و یا خانگی نیز می‌توان استفاده نمود.

شایع‌ترین عواملی که عفونت یا تورم دندانی را به دنبال دارند:

1- عدم توجه به بهداشت دندان ‌ها

مسواک زدن مرتب و استفاده صحیح و به موقع از نخ دندان خود یکی از فاکتور‌های مهم برای حفظ سلامت دندان‌ها و به دنبال آن افزایش سن سلامت دندان‌ها است.

بدیهی است با استفاده نکردن از مسواک یا نخ دندان نه تنها به یک یا چند دندان کنار هم آسیب نمی‌رسد، بلکه آسیب به لثه‌ها و… نیز می‌رسد.

2- مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات انواع مختلفی دارد و به دلیل اینکه اصلی‌ترین و اولین منبع تأمین انرژی برای بدن به شمار می‌رود معمولاً افراد تمایل زیادی برای استفاده از آن دارند ولی در مقابل مضراتی هم دارد که همین قابلیت چسبندگی بالا آن به دندان و مخصوصاً به شیاری‌ها و فضا‌های خالی و کوچک بین دو دندان، احتمال بروز پوسیدگی را بسیار افرایش می‌دهد و به دنبال آن استعداد عفونت نیز افزایش می‌یابد.

3- وجود بیماری ‌های زمینه‌ ای یا مرتبط در فرد

سلول‌های ایمنی اختصاصی و عمومی بدن اصلی‌ترین راه دفاعی بدن در برابر باکتری‌ها می‌باشند که وجود هرگونه نقص در سیستم عصبی در نهایت احتمال بروز عفونت را بالا می‌برد و چون مقدار گلبول‌های سفید از یک حد خاص و نرمالی پایین‌تر هست مدت زمان مورد نیاز برای درمان هم بالاتر می‌رود و حتی گاهاً با بروز یا عفونت یا ورم ساده، عفونت به مراحل حساس و حیاتی کشیده شود.

راه ‌های درمانی و دارو عفونت دندان

راه‌های درمانی عفونت دندان بسیار متنوع است و می‌توان برای اساس‌های مختلفی یک طبقه‌بندی نسبی انجام داد.

در ادامه تقسیم‌بندی راه‌های درمانی و دارو عفونت دندان بر اساس سن یا وجود شرایط خاص در بیمار انجام می‌شود.

نکته مهم این است که درمان افراد در رده سنی خاص با اینکه از روش‌های کلی پیروی می‌کند ولی باید این را به یاد داشته باشید که انتخاب دارو دندان درد برای آن‌ها باید با حساسیت بیشتر و توجه به عوامل دیگر و در نظر گرفتن شرایط به طور کامل انجام شود.

عفونت دندان در کودکان

آبسه یا عفونت دندانی در کودکان به دلایل متنوعی ممکن است ظاهر شود و حتی گاهاً ممکن است به دلایل ناشناخته و غیر معمولی توده و کیسه حاوی مواد چرکی و عفونت در دهان کودک ظاهر شود و با توجه به آستانه درد و تحمل نسبتاً پایین کودکان اقدامات درمانی از جمله داروی ضد عفونت باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

با توجه به اینکه ممکن است آبسه خود در کودکان زیاد خطرناک نباشد و این خود علامت و نشانه‌ای برای بیماری‌های دیگر مثل کم بودن تعداد گلبول‌های سفید که در برخی بیماری‌های خود ایمنی یا به هم خوردن تعادل در هم ایستایی هورمون‌ها رخ می‌دهد.

در صورت عدم توجه به آبسه کودکان و حتی تأخیر چند روزه در اقدام به درمان آن ممکن است خطرات دیگری به دنبال داشته باشد:

  1. سرایت عفونت از فک بالا به بینی و حتی چشم‌ها و ایجاد درد در آن نواحی و ایجاد درد یا عفونت در گلو و دستگاه تنفس که به دردناک شدن بلع و حتی نفس کشیدن منجر می‌شود
  2. سلامت دندان‌های شیری و دائمی در کنار هم به مشکل می‌خورد و گاهاً آبسه یک دندان شیری تأثیرات جبران ناپذیری روی یک دندان دائمی می‌گذارد.
  3. شکل و فرم بد کلی دندان‌ها چرا که ممکن لثه نیز دچار آسیب شود و حتی بافت لثه آسیب ببیند که در این صورت رشد دندان‌های دائمی جدید در مکان و آناتومی مناسب خود به صورت منظم کمی دور از انتظار می‌شود.

درمان آبسه دندان کودکان

روش‌های رایج و مرسومی که برای درمان عفونت دندان وجود دارد و می‌توان برای درمان یا تکنسین بخش برای مدت کوتاهی از آن‌ها استفاده کرد.

مثلاً استفاده از آب نمک که به کشتن باکتری‌ها و عفونت‌های موجود در دهان کمک می‌کند و به پاکیزه نگه داشتن هرچه بیشتر دهان کمک می‌کند.

همچنین استفاده از کمپرس یخ نیز توصیه می‌شود که به عنوان دارو دندان درد نیز به شمار می‌رود.

کمپرس یخ در واقع به دلیل انتقال سریع و یک ‌باره سرما از تورم و دردی که در ناحیه عفونت یا آبسه هست کم‌تر می‌کند، در واقع چند ساعتی زمان به اضافه می‌کند تا هرچه سریع‌تر به پزشک برسند.

همچنین کاهش درد باعث می‌شود که دندان و ناحیه لثه برای انجام درمان‌ها آماده شوند.

همچنین شست و شوی منظم و استفاده از انواع دهان ‌شویه‌های مخصوص کودکان نیز توصیه می‌شود که این نیز مثل محلول آب و نمک به پاکیزه شدن محیط دهان کمک می‌کند.

قرص و آنتی بیوتیک ‌ها برای کودکان

با مراجعه به دندان پزشک معالج، با بررسی شرایط دندان و عفونت دندانی ایجاد شده دندان پزشک متخصص می‌تواند از روش درمانی متنوعی نظیر آنتی بیوتیک برای عفونت لثه و یا دهان و دندان استفاده کند.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه کودکان

معمولاً بعد از بررسی‌های اولیه‌ای که از شرایط دهان و دندان‌ها صورت می‌پذیرد دندان پزشک متخصص کودکان اقدام به تجویز دارو دندان درد از جمله آنتی بیوتیک‌ها می‌کند که این آنتی بیوتیک‌ها بیشتر اقدام به کم کردن تورم و درد در ناحیه متورم شده و کیست عفونی می‌کنند.

ولی درمانی قطعی و دائمی نیست چرا که بایستی منشأ و عامل به وجود آورده نیز حذف شود تا درمان به طور کامل شکل گیرد و در دراز مدت دوباره مشکلی پیش نیاید.

شربت آنتی بیوتیک کودکان

اغلب کودکان مراجعه ‌کننده به مطب دندان ‌پزشکان با مشکل عفونت دندانی سن کمی دارند و پزشک برای راحتی استفاده دارو‌ها، به طور معمول شربت را برای کودک تجویز می‌کند.

چون سهولت مصرف بیشتری نسبت به قرص‌ها دارد.

در حالت کلی برای کودکان زیر 8 سال نصف یا یک سوم دارو‌های تجویز شده برای یک فرد بزرگسال تجویز می‌شود با توجه به وزن و سن کودک و میزان عفونت دندانی او این نسبت تعیین می‌شود.

علاوه بر این تا حد امکان از شربت یا سوسپانسون خوراکی برای کودکان استفاده می‌شود.

آموکسی کلاو برای دندان درد

آموکسی کلاو یک انتخاب مطلوب و معمولاً همیشگی برای درمان عفونت و دارو دندان درد به شمار می‌رود که خود شامل انواع گوناگونی از اموکسی‌ها از جمله آموکسی سیلین است.

در مرحله اول و مراجعه برای بررسی وضعیت عفونت دندانی به طور معمول دندان پزشک معالج آنتی بیوتیکی از خانواده اموکسی‌ها تجویز می‌کند، البته دارو‌های آنتی بیوتیک دیگری نیز تجویز می‌شود.

می‌توان گفت علت محبوبیت یا همه ‌گیری آموکسی سیلین در بین دندان پزشکان معالج این است که، این دارو به اشکال متنوعی تولید و به بازار ارائه شده است برای مثال قرص‌هایی در اندازه‌ها و دز‌های متنوع به شکل شربت که این امکان را برای دندان پزشک معالج فراهم می‌کند که از آن برای مراحل درمانی ابتدایی کودکان و حتی نوزادان استفاده کند.

میزان و دوره مصرفی این انتی بیوتیک کاملاً به نظر مستقیم دندان پزشک معالج که از بررسی و ویزیت اولیه حاصل شده، بستگی داشته و به طور معمول هر 8 یا 6 ساعت یک‌بار از آن استفاده می‌کند.

این دارو علاوه بر اینکه کاربرد‌های زیادی در درمان مراحل اولیه عفونت دندانی دارد گاهاً ممکن است خود مشکلاتی را به همراه داشته باشد و فردی به خود اموکسی سیلین حساسیت داشته باشد که در این صورت اقدام به تغییر هرچه سریع‌تر آنتی بیوتیک می‌شود.

همچنین ممکن است عوارضی برای کودکان و نوزادان داشته باشد مثل: تهوع و استفراغ و اسهال و همچنین زردی در پوست و خشکی دهان را نیز به همراه داشته باشد.

آمپول سفتریاکسون برای عفونت دندان

سفتریاکسون نیز یکی از داروهایی است که ممکن است در مراحل درمانی جزو دارو عفونت دندان تجویز شود.

نحوه عملکرد این دارو به این صورت است که بر دیواره باکتری اثر می‌گذارد و با گسستگی که در آن ایجاد می‌کند برای درمان انواع عفونت‌های باکتریایی در نواحی مختلف بدن به کار می‌رود.

نحوه تزریق این آمپول به صورت وریدی یا عضلانی یکبار در روز است یا تقسیم کردن مقدار تجویز شده و تجویز آن در دو نوبت به بیمار نیز توصیه می‌شود.

سفتریاکسون نیز همچون اموکسی سیلین ممکن است عوارض جانبی نیز به دنبال داشته باشد مثل: تهوع و استفراغ و اسهال و همچنین زردی در پوست و خشکی دهان.

همان طور که اشاره شد سفریاکسون و آموکسی سیلین از آنتی بیوتیک‌های رایج و پرکاربرد در زمینه درمان عفونت‌های درمانی می‌باشند و با توجه به تجویز پزشک از آن‌ها استفاده می‌شود ولی با توجه به تحقیقات انجام گرفته و مقالات موجود که از آزمایشات روی کودکان با سن زیر 6 سال صورت گرفته، هر دو اثر مطلوب و یکسانی در درمان و بهبود دارند.

ولی آموکسی سیلین، دارو عفونت دندان مؤثر و مناسب‌تری به شمار می‌رود.

درمان عفونت ریشه دندان در خانه

عفونت دندانی ممکن است به صورت ناگهانی و بدون وجود علایم قبلی شروع شود.

مثلاً روزی از خواب بیدار شوید و متوجه تورم در قسمتی از صورت خود و به دنبال آن تورمی دردناک در قسمتی از لثه شوید.

با توجه به سرعت و شیوه زندگی شهری همواره وقت کافی برای مراجعه به دندان پزشک معالج وجود ندارد و گاهاً به دلیل عوارضی که دارو‌های شیمیایی دارند برخی افراد ترجیح می‌دهند که از روش‌های خانگی و دارو‌ عفونت دندان استفاده کنند.

برای درمان عفونت دندانی نیز چندین روش کاربردی وجود دارد که به آسانی قابل انجام است و گاهاً تأثیرات یکسانی همچون دارو‌های آنتی بیوتیک برای عفونت لثه یا دندان دارند.

در ادامه به بررسی چند دارو طب سنتی که قابل تهیه در خانه می‌باشند می‌پردازیم.

زنجبیل و عسل و دارچین

هر کدام از این موارد خود موادی بسیار مفید و پرکاربرد هستند که ترکیب پودری زنجبیل و دارچین با عسل خمیری تولید می‌شود که برای تسکین ورم و درمان عفونت دندان به کار می‌رود و با گذاشتن این خمیر به مدت ۲۰ دقیقه روی قسمت متورم، به سرعت درد تسکین می‌یابد همچنین ورم کمتر از قبل می‌شود و از میزان عفونی و چرکی بودن ورم نیز کاسته می‌شود.

ژل الوئه ورا

کاربردی بودن ژل آلوئه ورا را همه ما شنیده‌ایم و حتی با استفاده کردن از آن پی به خاصیت عجیب و فوق‌العاده آن برده‌ایم. ژل آلوئه ورا برای داشتن پوست جوان و شاداب بر کسی پوشیده نیست. اما این خاصیت‌ها تنها به اینجا ختم نمی‌شوند و آلوئه ورا برای دهان و دندان‌ها نیز بسیار کاربردی است و به عنوان یک خمیر دندان با خواص ضد التهاب و ضد پوسیدگی عمل کند.

در نتیجه همین عوامل برای تسکین درد و درمان عفونت دندان در ورم‌های چرکی نیز بسیار کاربرد دارد و می‌تواند انواع باکتری‌های موجود در دهان را از بین ببرد و نه تنها در زمان بروز عفونت بلکه در هر زمانی به عنوان پاکسازی‌ کننده و خمیر دندان می‌تواند به کار رود و حتی برخی دندان ‌پزشکان معتقدند با توجه به خواص ژل آلوئه ورا از بسیاری جهات بهتر از خمیر دندان‌های موجود در بازار عمل می‌کنند.

داروی پرخاصیت و گیاهی آویشن

آویشن به عنوان دارو گیاهی به طور معمول به صورت ترکیب با سایر گیاهان دیده می‌شود و در بسیاری از دارو‌های گیاهی نامی از آویشن به گوش می‌خورد و ترکیب آن با نعناع خاصیت آنتی باکتریال بسیاری دارد.

ولی این تنها به اینجا ختم نمی‌شود و آویشن خود به تنهایی می‌تواند برای درمان عفونت‌های چرکی در دهان و لثه‌ها به کار رود و با توجه به خواص ضد قارچی و ضد عفونی که دارد می‌تواند به سرعت درد را تسکین ببخشد و شما را از احساس درد آرام نماید.

آویشن جزو درمان گیاهی عفونت دندان به شمار می‌رود.

گیاه دارویی پونه

پونه با توجه به این که آنتی اکسیدانی بسیار قوی است برای درمان و تسکین عفونت‌های چرکی دندان می‌تواند از دو نظر مفید عمل کند از یک سمت که آنتی اکسیدان بودن آن باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و به دنبال آن فعالیت و تعداد سلول‌های دفاعی افزایش می‌یابد.

علاوه بر این این دارو دندان درد گیاهی به علت داشتن خاصیت ضد باکتریایی، باعث پاکسازی دهان و کم کردن ورم عفونت نیز می‌شود.

فلفل قرمز

فلفل قرمز را برای یک بار هم که شده همه ما استفاده کرده‌ایم.

فلفل خواص بسیاری دارد و با توجه به رنگ‌های متفاوتی از فلفل که هست خواص از هم تمایز می‌یابند.

فلفل قرمز با دارا بودن رنگ دانه‌های قرمز خواص آنتی اکسیدانی و تسکین‌دهنده دارد و همچون پونه از دو نظر سبب کاهش عفونت و درد می‌شود هم به تقویت بدن و سیستم ایمنی بدن می‌پردازد و همزمان خود به پاکسازی و کاهش باکتری‌های موجود می‌پردازد.

برای استفاده از خواص شگفت فلفل قرمز به عنوان تسکین‌ دهنده عفونت دندانی باید مقداری از آن را با آب گرم مخلوط کرد و خمیر حاصله را به استفاده از دستمال یا پنبه روی دندان قرار داد که با کمی درد در ابتدا همراه است ولی به سرعت درد را کاهش و به حد صفر می‌رساند.

زرد چوبه، یک آنتی بیوتیک گیاهی

زرد چوبه یک انتی بیوتیک دندان از نوع قوی در بین گیاهان دارویی است که نه تنها به عنوان دارو عفونت دندان چرکی کاربرد دارد؛ بلکه برای درمان و عفونت در تمام نقاط بدن بسیار مفید و کاربردی است.

روش استفاده از زرد چوبه برای درمان و تسکین عفونت در دندان به این گونه است می‌باشد که مقدار از پودر زردچوبه را آب گرم مخلوط کرده و خمیری که حاصل می‌شود را به طور مستقیم روی دندان مورد نظر قرار داده و بعد از 20 دقیقه به طور واضح متوجه کاهش درد و کاهش ورم خواهید شد.

کمپرس سرد

یخ برای کاهش تورم و کم شدن درد در ناحیه متورم بسیار کاربردی است و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

با قرار دادن مقداری یخ در حوله یا بسته و قرار دادن آن از قسمت خارج و روی پوست روی سمتی که تورم چرکی دندانی وجود دارد، باعث کاهش عفونت و به عنوان دارو دندان درد به شمار می‌شود.

همچنین سرما برای زندگی و تولید مثل باکتری‌ها مناسب نیست و باعث کاهش تعداد باکتری‌ها نیز می‌شود.

درمان خانگی آبسه دندان کودکان

این روش‌های نام برده درمان گیاهی آبسه دندان کودکان بسیار سریع عمل می‌کنند و در عرض یک یا دو دقیقه درد را به شدت کاهش می‌دهند. ولی برگشت درد نیز سریع‌تر از روش‌های قبلی است و برای همین نیاز است چندین بار در روز برای تسکین این روش‌ها را انجام داد.

  1. غرغره کردن عصاره گل رز
  2. غرغره کردن مخلوط آب لیمو و آب ولرم
  3. غرغره کردن آب نمک ولرم
  4. قرار دادن نمک روی دندان
  5. قرار دادن مخلوط عسل و سرکه روی دندان
  6. قرار دادن مخلوط سیر و ماش و عسل روی دندان

درمان عفونت دندان را زودتر انجام دهید!

این مقاله‌ای که برایتان به طور کامل نوشته‌ایم، برای کمک به شما در جهت بهبود دندان درد و نحوه درمان و استفاده از دارو عفونت دندان است.

پس بر طبق موارد ذکر شده حتماً سعی کنید هر 6 ماه یکبار توسط پزشک معاینه شوید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید. همچنین استفاده از مسکن دندان و سایر روش‌های گیاهی را هرگز فراموش نکنید. در آخر اگر در این زمینه سؤال یا تجربه‌ای دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

16 پاسخ

  1. آموکسی سیلین برای عفونت دندان در هفته 20 بارداری استفاده کنم؟

    1. با سلام و احترام
      در طول سه ماهه دوم بارداری مصرف دارو نسبت به سه ماهه اول و سوم اثرات کمتری برای جنین دارد. ولی همچنان توصیه میشود که قبل از مصرف آنتی بیوتیک علت درد دندان بررسی شود و در صورت عفونت پالپ دندان، به جای مصرف آنتی بیوتیک، درمان ریشه (اندودونتیک) تحت بی حسی موضعی انجام شود تا هم علت دندان درد بر طرف شود و هم از وارد شدن دارو به خون مادر و جنین ممانعت به عمل آید.

      با آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما

      دکتر سهراب آصفی
      متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های دهان و فک و صورت

  2. سلام جناب دکتر از توضیحات مفصل تون ممنون هستم

    حدود 2 سال پیش دندونم رو عصب کشی کردم، چند روزی هست درد عجیبی حس میکنم، دلیلش چی میتونه باشه

  3. سلام آقای دکتر
    آمپول سفازولین برای عفونت دندان خوبه؟

    ضرر نداره؟

  4. سلام و خسته نباشید . من دندانی دارم که شکسته شده چند سال قبل ولی ریشه اون باقی مانده و حالا چند روز هست درد شدید داره و نمی‌دونم با وجودی که دندان کناری اون سالم هست می‌تونه درد ناشی از دندان کناری باشه و البته ریشه دندان شکسته رو لثه پوشانده ، آیا باید برای کشیدن جراحی بکنند یا با تکه خیلی کوچکی که از لثه بیرون هست اون رو خارج میکنن

  5. بهترین آمپول چرک خشک کن دندان برای اینکه دردش تسکین پیدا کند چی هست؟

  6. سلام وقت بخیر ببخشید من لثم کیست داره خیلی باد کرده چه امپولی میتونم به عنوان چرک خشک کن جایگزین پنی سیلین بزنم

  7. سلام دندونم به شدت پوسیده و عفونت کرده و کاملا یه طرف صورتم باد کرده.چه امپولی بدون نسخه برای درمان سریع مناسب هست که میتونم تهیه کنم

  8. من دندون ۷ رو عصب کشی کردم ولی آلان افت زده و تو‌قسمت کام کیست در اورده چکار کنم واسش
    هرچی چرک خشک کن مصرف کردم خوب نشده
    حتما باید آبچره بشه
    مسئله اینکه الان دكتر در دسترسم نیست

  9. آنتی بیوتیک تزریقی برای عفونت دندان چی گزینه‌ای بهتره

  10. سلام وقت بخیر برای از بین بردن ورم صورت در اثر ابسه دندان چه دارویی تجویز میکنید ترجیحا آمپول باشه

  11. سلام خسته نباشید من دندون دردشدیدی داشتم ولی چون تازه سزارین کرده بودم گفتم شایددکترا کاری برام نکنن تاچهل روزکه تموم شدالان دندون ۶ سمت راست رو فعلا مرحله اول عصبی کشی انجام دادن آقای دکتر ابسه کرده بودبا آمپول پنی سیلین ولی یه کمش زیردندونم مونده کم که نه اندازه نخودی هست قرص دادن که خشک بشه و دوباره برم الان یکی از دندونای دیگم دردگرفته فک میکنم دندون آخری ازبالاسمت چپ و فک میکنم داره عفونت میکنه دردش یهوشروع

  12. سلام دندون من پست گذاشته شده ولی از زمانی ک پست گذاشتم عفونت کرده و خوب نمیشه ی حفره ک مدام عفونت میده

  13. سلام وقت بخیر. برای کسی که مبتلا به عفونت دندان شده و نمی تواند از آنتی بیوتیکهای خوراکی استفاده کند (به دلیل فشار بر روده و مشکلات روده ای) چه چیزی پیشنهاد می شود؟

  14. سلام وقت بخیر من روز سه شنبه گذشته دندان عقل سمت راست فک پایین رو جراحی کردم متاسفانه از اون موقعه تا الان درد شدید دارم دکتر مسکن نوشت با یه دگزا.پری روز رفتم مطب میگن یادمون رفته پنی سیلین بنویسیم عفونت کرده .حالا ۳ شب هر ۱۲ ساعت یه پنی سلین ۸۰۰ تزریق میکنم ولی بی فایده. به نظر شما دوره درمانی طولانی نشده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دارو عفونت دندان

برای رزرو وقت لطفا فرم زیر را تکمیل کنید در اسرع وقت با یکی از شماره های کلینیک (02177737762 ، 02177702655) برای قطعی کردن نوبت‌تان با شما تماس می‌گیریم.

درخواست شما با موفقیت ثبت گردید. به زودی پذیرش کلینیک برای تعیین زمان معاینه و پاسخ به سوالات‌تان با شما تماس خواهد گرفت.